• Kamstrup/

Kamstrup i Almedalen imorgon. Kan digitalisering och smarta elnät lösa effektbristen?

Report this content

Imorgon onsdag klockan 12-13 tar Kamstrup plats på scenen under Energidagen i Almedalen som arrageras av Dagens Industri. Tillsammans med experter och företrädare för energibranschen kommer vd Patrik Nilsson att diskutera hur man bäst utnyttjar digitaliseringens möjligheter för att lösa den växande effektbristen i städerna.

- Smart mätning och analys som Kamstrup erbjuder är en viktig del av lösningen för lösa effektproblematiken. Jag ser fram emot att diskutera hur vi tillsammans kan ta vara på möjligheterna och skapa ett hållbart energisystem i framtidens smarta städer och samhällen, säger Patrik Nilsson.

Medverkande:

Patrik Nilsson, vd, Kamstrup

Robert Andrén, generaldirektör, Energimyndigheten

Pernilla Winnhed, vd, Energiföretagen

Marie Fossum Strannegård, Partner och rådgivare

EY Alf Engqvist vd, Göteborg Energi

Arrangör:

Dagens industri, Kamstrup - Energidagen.

Tid och plats:

3/7 2019 12:00 - 13:00, Strandvägen 4.3

Kontakt för detta pressmeddelande: Patrik Nilsson, vd Kamstrup Sverige Tel: 076-628 56 00 pani@kamstrup.se

Om Kamstrup

Kamstrup är en ledande leverantör av lösningar för mätning och styrning av energi- och vat-tenförbrukning. Sedan 1946 har vi bistått vatten- och energibolag och fastighetsadministratö-rer i hela världen med tillförlit-lig och kostnadseffektiv mätning. Våra lösningar omfattar för-brukningsmätare, fjärravläsningssystem, ho-sting och service, dataanalys och smart grid-applikationer. Genom att förutse våra kunders utmaningar inspi-rerar vi dem till mer intelli-genta och ansvarsfulla lösningar för de samhällen de försörjer. Kamstrup har varit etablerade som en betydande leverantör till Sveriges vatten- och energisektor i mer än 25 år och driver idag en stark lokal försäljningsorganisation.

Citat

"Smart mätning och analys är en viktig del av lösningen för lösa effektproblematiken. Jag ser fram emot att diskutera hur vi kan ta vara på möjligheterna och skapa ett hållbart energisystem i framtidens smarta städer och samhällen."
Patrik Nilsson, vd Kamstrup Sverige