• Kant Design AB/

Premiär för nytt unikt soffbord i tre delar - Flat Sofatable, soffbordet som enkelt monteras utan verktyg och beslag

Report this content

Möbeldesignföretaget Kant Design i Falsterbo, i sydvästra Skåne designar, tillverkar och marknadsför möbler för såväl hemmet som offentliga miljöer. Tillverkningen sker i Sverige och återförsäljare finns i Sverige och Norge. Nu lanseras det unika soffbordet Flat Sofatable.

Flat Sofatable är ett soffbord i vit kompaktlaminat med svart kärna, består av tre delar och monteras enkelt utan verktyg och beslag. Bordet är mycket tåligt och kan användas inomhus/utomhus, i hemmiljö/offentlig miljö, som stationärt bord/extrabord. - Vi arbetar med svensktillverkad design till moderata priser där funktionalitet, tidlöshet, kvalitet och miljöaspekter står i fokus. Så är även fallet med vår senaste produkt Flat Sofatable. Det säger Peter Björck, möbeldesigner på Kant Design. Kant design har uppmärksammats i olika sammanhang. I inredningsprogrammet Roomservice, valde E-type tillsammans med programledarna Johnnie och Mattias ett bord från Kant Design när en lägenhet skulle omvandlas under temat "Lyx och möbler i toppklass". Vidare kommer några av Kant Designs möbler att utgöra rekvisita i den kommande svenska storfilmen Änglavakt, där Izabella Scorupco och Mikael Nyqvist spelar huvudrollerna.