ASIATISKA INFLUENSER I KAPPAHLS TRENDKOLLEKTION LIMITED EDITION

Botaniska mönster och vida siluetter. KappAhls trendkollektion för våren riktar blickarna österut och hämtar inspiration från Japan och resultatet är en spännande mix. Den svenska modeprofilen Hanna Stefansson har tolkat kollektionen, Limited Edition, på sitt personliga sätt.

- Jag är väldigt glad att få vara del av denna kampanj. Mitt favoritplagg från KappAhls Limited Edition-kollektion är den röda klänningen. Jag älskar färgen och hur klänningen faller. Det är den perfekta mixen av snyggt och bekvämt, säger Hanna Stefansson.

Den 5 april lanserar KappAhl vårens andra släpp av kollektionen Limited Edition. Inspirationen är hämtad från Asien och kännetecknas av japanska mönster med blommor, koifiskar och tranor. Även plaggen har en asiatisk touch där flödande material och vida siluetter möter välskräddade snitt.

Kollektionen innehåller bland annat ett matchande set med blus och byxa, en stormönstrad kimono och en strukturvävd kappa – plagg som går att koordinera på mängder av olika sätt.

Det känns så kul att kunna fortsätta erbjuda vår kund ett sortiment med lite högre modegrad. Den här kollektionen är väldigt stilsäker och full av framtida garderobsfavoriter, säger KappAhls sortiment- och designdirektör Maria Segergren.

Kollektionens färgskala går i blått och rött men även vitt är en viktig färg. Som komplement till det mönstrade finns även en del enfärgat, som en helvit kostym och en starkt röd klänning .

Limited Edition kommer att finnas i begränsad upplaga i utvalda butiker och online från den 5 april 2017.

Olivia Larsson, Modepressansvarig, KappAhl Sverige,
tel. +46 7041 4857, olivia.larsson@kappahl.com

Högupplösta bilder finns på www.kappahl.com/press och
www.ekprbildbank.com

För mer information, vänligen kontakta:
Olivia Larsson, modepressansvarig Sverige, tel. +46 704 71 58 47, olivia.larsson@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med 370 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Idag är 53 procent av bolagets produkter hållbarhetsmärkta. 2016/2017 var omsättningen 4,9 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i tio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se.

Maria Segergren, sortiment- och designdirektör KappAhl
Hanna Stefansson