Confidence for every body – KappAhl hyllar kvinnan och vardagen

I över 65 år har KappAhl varit en leveranssäker modedestination för kvinnor i alla åldrar och kroppsformer. Under hösten lyfter KappAhl åter temat Confidence for every body – en kampanj för att boosta kvinnor och deras vardag.
      – Vi på KappAhl frågade oss vad Confidence egentligen är, berättar Linda Härngren, copywriter på KappAhl. Det är att trixa med att få ihop livet och faktiskt fixa det jäkligt bra. Det är att känna sig bekväm i sig själv och sin egen kropp. Det är att gå ut genom dörren på morgonen och känna sig rustad att möta dagen. Kläder är inte allt, men de kan göra skillnad över hur en bra dag känns.

Kärnan i KappAhls designfilosofi har sedan starten varit att skapa prisvärt mode för många kroppar. Modekedjans egna designers skapar plagg baserade på hur kvinnors kroppar ser ut och använder sig av riktiga kvinnor som provmodeller i sitt arbete. Tanken är att det ska finnas byxor för alla tillfällen som livet erbjuder - vardag, fest och allt däremellan.
      – Vår designfilosofi är framgångsrik. Många av oss är själva kvinnor och vi vet hur våra olika kroppar och erfarenheter formar vår vardag. Kvinnor, och alla människor så klart, ska kunna vara sig själva och känna sig bekväma i sin egen kropp. Vi på KappAhl vill klä våra kunder i ett självförtroende – Confidence for every body är grunden i det som är KappAhls dna, säger Lena Forsaeus, marknadschef på KappAhl.

Baserat på kunders önskemål har KappAhl skapat tjänsten Personal shopping där alla medlemmar kan få proffshjälp på kappahl.se med att till exempel hitta rätt byxor.

Om höstens byxkollektioner: I KappAhls höstkollektioner finns stilsäkra nyheter. Stort i modebilden är den högre midjan samt att siluetten blir ledigare. I hösten denimkollektion finns croppade modeller, bekväma mom-fit samt vida ben. För gravida finns byxor i denim och en dressad byxa. Till byxorna bär du gärna överdelar med puffärm, rynk eller smock detaljer och volym i axelpartiet. Det finns en bredd i materialval och strukturer i allt från svettiströjor, poplinskjortor, mjuk trikå, stickat och skira organza toppar.

Kampanjen går att följa i sociala kanaler och under #ConfidenceForEverybody.

Filmen finns på YouTube.

Högupplösta bilder finns på www.ekprbildbank.com

Lena Forsaeus, Marknadschef KappAhl Woman. Tel: 0704-71 5647. E-post Lena.Forsaeus@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 380 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. På KappAhl jobbar 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder. Vi har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft att ge många människor möjligheten att vara väl klädda. Vårt mål är att allt vi gör ska vi göra på ett hållbart sätt. Mer information finns på www.kappahl.se

Vi på KappAhl erbjuder ansvarsfullt mode – Responsible Fashion – som känns rätt, för den som bär det och för världen omkring oss. Idag är 58% av våra produkter hållbarhetsmärkta. Målet är att 100% av sortimentet ska vara i mer hållbara material senast år 2025. Det viktiga arbetet för att bidra till att skapa en cirkulär modeindustri pågår i verksamhetens alla delar. Mer information på kappahl.se/hallbarhet.