Danny Feltmann Espersen ny vd för KappAhl

Danny Feltmann Espersen har utsetts till ny verkställande direktör och koncernchef för KappAhl. Danny Feltmann Espersen har gedigen erfarenhet från ledande befattningar inom mode- och detaljhandeln, bland annat från H&M. Han tillträder sin nya tjänst 1 december 2015.

– Jag är mycket nöjd med att vi rekryterat en erfaren och kompetent person som Danny Feltmann Espersen till KappAhl. Med sitt nordiska perspektiv och de resultat han åstadkommit under sin karriär har han vad som krävs för att framgångsrikt leda och utveckla KappAhl, säger styrelsens ordförande Anders Bülow.

Danny Feltmann Espersen är 47 år och har en BSc i Economics & Business Administration samt en MSc i Finance & Accounting från Århus universitet. Han har under sjutton år arbetat i flera roller inom H&M, bland annat som medlem i högsta koncernledningen med ansvar för logistik och expansion av e-handel. Han har även arbetat i koncernledningen på Bang & Olufsen med ansvar för global försäljning och marknadsföring. Under de senaste tre åren har han arbetat med private equity kontrollerade företag, bl.a. som vd och delägare i hudvårdsföretaget Karmameju och med Joe & the Juice.

– Jag ser fram emot att komma tillbaka till modebranschen som ledare för KappAhl. KappAhl är ett mycket intressant bolag med en lång och stark historik och känns därför som helt rätt bolag att få bidra till utveckling och resultat i, säger Danny Feltmann Espersen, tillträdande vd och koncernchef. Speciellt spännande är KappAhls stora engagemang inom hållbart mode vilket också ligger mig varmt om hjärtat.

Informationen är sådan som KappAhl AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 3 november 2015 kl. 08:00.

Anders Bülow, styrelsens ordförande, tel. 0706-61 09 88
Danny Feltmann Espersen,
tillträdande vd och koncernchef, tel. +45 28 77 55 60

För bilder och övrig information
Charlotte Högberg, Kommunikationschef, tel. 0704-71 56 31, e-post charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Runt en fjärdedel av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2014/2015 var omsättningen 4,6 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i åtta länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se

... Med sitt nordiska perspektiv och de resultat han åstadkommit under sin karriär har han vad som krävs för att framgångsrikt leda och utveckla KappAhl.
KappAhls styrelseordförande Anders Bülow