JOHAN ÅBERG TILLTRÄDER SOM VD FÖR KAPPAHL

Enligt tidigare pressmeddelande har Johan Åberg anställts som vd och koncernchef för KappAhl. Det är nu klart att Johan Åberg tillträder i dag.

– Vi är väldigt glada att få in Johan och att han kan börja nu. Med sin gedigna erfarenhet och kompetens kommer han att tillföra mycket, säger Christian W. Jansson, vd och koncernchef.

Johan Åberg är 50 år, har studerat i USA och har en examen från IHM Business School. Johan Åberg har mångårig erfarenhet från ledande befattningar inom detaljhandeln. Under de senaste 2,5 åren har han varit vd för Jula AB och dessförinnan vd för Bauhaus Sverige. Johan Åberg har tidigare erfarenhet från arbete på ONOFF, New Sports, H&M och Urban Outfitters.

– Jag ser mycket fram emot att börja min nya roll. Branschen har onekligen en del utmaningar och det ska bli intressant och roligt att leda KappAhl med sitt starka varumärke och breda kunderbjudande, säger Johan Åberg, tillträdande vd och koncernchef.

För ytterligare information kontakta:
Johan Åberg, tillträdande vd och koncernchef, tel. 0704-71 55 01
Christian W. Jansson, vd och koncernchef, tel. 0709-95 02 01

För bilder och övrig information:
Annette Björklund, Informationschef, tel. 0704-71 55 42, e-post annette.bjorklund@kappahl.com

KappAhl är en ledande modekedja med över 380 butiker och 4 900 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2010/2011 var KappAhls omsättning knappt 5 miljarder kronor och rörelseresultatet 222 miljoner kronor. KappAhl är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com

Informationen är sådan som KappAhl AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 23 november 2011 klockan 09.45.

Branschen har onekligen en del utmaningar och det ska bli intressant och roligt att leda KappAhl med sitt starka varumärke och breda kunderbjudande.
Johan Åberg, tillträdande vd och koncernchef för KappAhl