KappAhl belönar med nytt kundmagasin

KappAhl fortsätter sin satsning framåt. I går meddelade modekedjan sin lansering av ett helt nytt kommunikationskoncept. Nu adderar KappAhl ytterligare och presenterar ett nytt kundmagasin för klubbmedlemmar.

Nästa vecka, samma vecka som det nya reklamkonceptet lanseras, passar KappAhl på att belöna sina mest trogna modeklubbsmedlemmar med ett eget klubbmagasin direkt hem i brevlådan. Magasinet kommer även att finnas i begränsad upplaga i butik. Modekedjan vill ge sina kunder ett livsstilsmagasin som förutom mode och shopping även innehåller mat, lifestyle, kultur, gatumode, skönhet, hälsa, KappAhls historia, design med mera.

Modekedjans kundklubb Life & Style har varit enormt framgångsrik. För bara ett år sedan startade klubben från noll efter att ha avslutat ett mångårigt samarbete med MedMera.
   – I dag har vi väldigt många unika kundklubbsmedlemmar. Nu vill vi belöna dem och samtidigt få en djupare och mer insiktsfull relation, säger Anders Paulsson, marknadsdirektör på KappAhl.

Inför arbetet med sitt nya kommunikationskoncept har KappAhl nyligen genomfört sin största kundundersökning någonsin med 4 000 respondenter.
   – Genom undersökningen har vi fått många svar på vad vår kund vill ha. Ett eget kundmagasin med ett innehåll som speglar hennes vardag är en viktig del i arbetet med att göra KappAhl attraktivare i dialogen med kunden, säger Anders Paulsson.

Idén om ett magasin som är mer som ett kvinnomagasin har funnits på KappAhl under en längre tid. Samarbetspartner i produktionen av klubbmagasinet Life & Style är tidningsproducenterna Make Your Mark. Resultatet är ett kundmagasin med skräddarsydda sidor för de olika länderna. En premiumprodukt med KappAhls folkliga och varma touch. Dessutom premieras vardagshjältar i Sverige, Polen och Finland.
   – Vi var överens om att vi ville ge de mest trogna klubbkunderna något alldeles extra, ett väl genomarbetat magasin, säger Anders Paulsson.

Första numret av magasinet Life & Style distribueras vecka 39 i Sverige, Polen och Finland i drygt 600 000 ex. Magasinet planeras komma ut med fyra nummer varje år.
   – Målet är att utöka till flera av de länder där KappAhl finns representerad. Det här är bara början, säger Anders Paulsson.

Axplock ur KappAhls kundmagasin Life & Style bifogas separat. Komplett version kommer att finnas på www.kappahl.com från måndag 24 september.

För ytterligare information:
Anders Paulsson, Marknadsdirektör, tel. 0705-27 66 56, anders.paulsson@kappahl.com
Annette Björklund, Informationschef, tel. 0704-71 55 42, annette.bjorklund@kappahl.com

För tryckt exemplar av kundmagasinet Life & Style:
Annette Björklund, Informationschef, e-post: annette.bjorklund@kappahl.com

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL*
KappAhl är en ledande modekedja med över 380 butiker och 4 900 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2010/2011 var KappAhls omsättning nästan 5 miljarder kronor och rörelseresultat 222 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.

*Enligt Orvesto Konsument 2011

Anders Paulsson, Marknadsdirektör