KappAhl bjuder in till presentation av bokslutskommunié 2013/2014

KappAhl offentliggör resultatet för helåret september 2013 - augusti 2014, torsdag den 9 oktober kl. 07.30.

En presentation av rapporten och telefonkonferens hålls för analytiker, media och investerare, samma dag klockan 09.30 på Operaterrassen i Stockholm. Från KappAhl medverkar vd och koncernchef Johan Åberg samt vice vd och finansdirektör Anders Düring.

För anmälan till Operaterrassen, gå till www.kappahl.com/presentations och ”2014-10-09 Webbsändning Q4 2013/2014”.

Presentationen hålls på engelska och kommer även att webbsändas direkt och nås via www.kappahl.com/presentations. Frågor kan ställas via telefonkonferensen och webbsändningen. Det finns även möjlighet att lyssna på webbsändningen i efterhand på samma plats.

För att delta i telefonkonferensen ring in cirka 5 minuter före start:

Sverige 08-5059 8261
Storbritannien +44 207 660 2077

För ytterligare information kontakta
Charlotte Högberg, Informationschef, tel. 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com
Anders Düring, Vice vd och finansdirektör, tel. 0708-88 77 33, anders.during@kappahl.com

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 18% av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2012/2013 var omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 500. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

Om oss

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med 380 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Idag är 57% av bolagets produkter hållbarhetsmärkta. 2017/2018 var omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i tio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se.