KappAhl bjuder in till presentation av bokslutskommuniké 2012/2013

KappAhl offentliggör resultatet för helåret september 2012 - augusti 2013, onsdag den 2 oktober kl. 07.30.

En presentation av rapporten och telefonkonferens hålls för analytiker, media och investerare, samma dag klockan 09.30 på Operaterrassen i Stockholm. Från KappAhl medverkar Vd och Koncernchef Johan Åberg, samt t.f Finansdirektör Claes-Göran Starud.

För anmälan till Operaterrassen, gå till www.kappahl.com/presentations och ”2013-10-02 Webbsändning Q4 2012/2013”.

Presentationen hålls på engelska och kommer även att webbsändas direkt och nås via www.kappahl.com/presentations. Frågor kan ställas via telefonkonferensen och webbsändningen. Det finns även möjlighet att lyssna på webbsändningen i efterhand på samma plats.

För att delta i telefonkonferensen ring in cirka 5 minuter före start:

Sverige 08-5055 6477
Storbritannien +44 203 364 5372

För ytterligare information kontakta: Charlotte Högberg, Informationschef, tel. 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com Claes-Göran Starud, t.f Finansdirektör, tel. 0704-71 56 64, claes-goran.starud@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 och är en ledande modekedja med närmare 400 butiker och 4 500 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2011/2012 var KappAhls omsättning 4,6 miljarder kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com

Informationen är sådan som KappAhl AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 25 september 2013 kl. 14:00.