KAPPAHL BJUDER IN TILL PRESENTATION AV DELÅRSRAPPORT, Q1 2011/2012

KappAhl offentliggör resultatet för första kvartalet (september- november 2011) onsdag 21 december cirka klockan 07.30.

En telefonkonferens hålls för analytiker, media och investerare, samma dag klockan 09.00. Från KappAhl medverkar Johan Åberg, vd och koncernchef, samt Håkan Westin, finansdirektör. Presentationen hålls på engelska och kommer även att webbsändas direkt på www.kappahl.com/presentations. Frågor kan ställas via telefonkonferensen eller via webbsändningen. Det finns även möjlighet att lyssna på webbsändningen i efterhand på samma plats.

För att delta i telefonkonferensen ring in cirka 5 minuter före start:

Sverige +46 (0)8 5055 9812
Storbritannien +44 (0)207 750 99 50

Presentationen sänds även via www.financialhearings.com.

För ytterligare information kontakta:
Annette Björklund, Informationschef, tel. 0704-71 55 42, e-post annette.bjorklund@kappahl.com
Håkan Westin, Finansdirektör, tel. 0704-71 56 64

KappAhl är en ledande modekedja med över 380 butiker och 4 900 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2010/2011 var KappAhls omsättning knappt 5 miljarder kronor och rörelseresultatet 222 miljoner kronor. KappAhl är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com

Informationen är sådan som KappAhl AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 december 2011 klockan 09.00.