KappAhl fortsatt störst på jeans

KappAhl stärker sin position som marknadsledande på jeans. Under 2012 ökade modekedjan sin marknadsandel till 9,5 (7,7) procent av den svenska jeansmarknaden. Det visar färsk statistik från undersökningsföretaget Gfk Fashion Scope.

Årets satsningar för att stärka KappAhls jeanserbjudande visar tydliga resultat. Lanseringen av egna jeansmärket Denim 1953 har tagits väl emot av kunderna, liksom utvecklingen av sortimentet.

– Vi är glada och stolta över att våra kunder uppskattar det vi gör, säger Carina Ladow, Sortiment- och Designdirektör hos KappAhl. Vi arbetar hårt för att göra det enkelt för vår målgrupp – de många människorna – att hitta snygga jeans som sitter perfekt. Våra jeans ska ha rätt tvätt med genomarbetade detaljer och smickrande passform.

KappAhl har framgångsrikt arbetat upp en marknadsledande position på den svenska jeansmarknaden och säljer varje år över en miljon par jeans i Sverige. Designen genomsyras av ett miljötänk. KappAhl arbetar hårt för en varierad passform, rätt komfort och ett brett urval av modeller och tvättar som ligger rätt i modebilden. Det breda storleksspannet – storlek 34 till 54 på damsidan – och rätt prisbild bidrar också till framgången.

Carina Ladow, Sortiment- och Designdirektör
0704-71 57 02, carina.ladow@kappahl.com

Bilder, information om KappAhl
Kajsa Räftegård, HR- och PR-direktör
0704-71 56 49, kajsa.raftegard@kappahl.com

Om KappAhl
KappAhl är en av Nordens ledande modekedjor med ca 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. Företaget erbjuder snyggt och prisvärt mode i egen design för kvinnor, män och barn. Huvudmålgrupp är kvinnan mitt i livet. Verksamheten omsätter 4,8 miljarder kronor och har cirka 4 500 anställda. KappAhl var den första modekedjan i världen att miljöcertifieras 1999. Företaget är noterat på NASDAQ OMX Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

Våra jeans ska ha rätt tvätt med genomarbetade detaljer och smickrande passform
Carina Ladow, Sortiment- och Designdirektör