KappAhl gör en jul för alla

Julen blir annorlunda i år. Men det blir jul. Och tillsammans gör vi den så bra vi bara kan, för så många som möjligt. KappAhl vill bidra till bästa möjliga jul för alla. Även i år kommer man ge sina kunder möjlighet att Runda Upp sitt köp till förmån för Bris viktiga arbete.

I år blir julen inte som vanligt. Vi behöver tänka till och göra allt vi kan för att ta hand om varandra. Det är ju framför allt barnens högtid. De flesta har väntat och längtat. Men inte alla.

Många barn och ungdomar kämpar med tuffa hemförhållanden. Bris finns där för att stötta och hjälpa dem. Och sedan 2012 har KappAhl och deras kunder bidragit till Bris viktiga arbete.
     – KappAhl vill vara med och göra skillnad på riktigt. Att stötta Bris viktiga arbete med att kämpa för att skapa ett bättre samhälle för barnen, säger Madeleine Ahlström som är marknadschef för KappAhl Kids.

Med pandemin har många familjer det extra tufft med våld, missbruk, ensamhet och en pressad ekonomi. Så även i jul.
     – Allas våra hjärtan bankar lite extra när vi kan bidra till Bris viktiga arbete. Och vi vill också ge våra kunder möjligheten att bidra genom att avrunda sina köp uppåt. Varje insamlad krona ökar möjligheten för Bris att till exempel anställa fler kuratorer, som kan svara när barnen ringer och chattar.

Årets julkampanj till förmån för Bris startar vecka 46.
Se filmen här: https://youtu.be/dPfkn3GpkgE
Se kampanjen här: https://www.kappahl.se

Årets julkampanj är skapad av kreativa kollegor

Julkampanjen är framtagen av KappAhls egna inhouse-team. Från idé till sista handpåläggningen på detaljerna i kampanjen.
     – Vi har ett fantastiskt team, som med stort hjärta och mycket engagemang har skapat den här kampanjen. Den fina berättelsen i filmen visar hur vi alla kan bidra att göra en bättre jul, även för dem som har det lite tuffare, säger Madeleine Ahlström.

För mer information:
Charlotte Högberg, kommunikationschef, tel 070-471 56 31, e-post charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 380 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online i Danmark. På KappAhl jobbar 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder. Vi har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft att ge många människor möjligheten att vara väl klädda. Vårt mål är att allt vi gör ska vi göra på ett mer hållbart sätt. Mer information finns på www.kappahl.se

Vi på KappAhl erbjuder ansvarsfullt mode – Responsible Fashion – som känns rätt, för den som bär det och för världen omkring oss. Idag är 58% av våra produkter hållbarhetsmärkta. Målet är att 100% av sortimentet ska vara i mer hållbara material senast år 2025. Det viktiga arbetet för att bidra till att skapa en cirkulär modeindustri pågår i verksamhetens alla delar. Mer information på kappahl.se/hallbarhet.