KappAhl har jeans för alla rumpor

KappAhl breddar sitt jeansutbud och visar än en gång att deras mode är för de många människorna. Åtgärden är en del i arbetet att stärka KappAhls position på marknaden.

Genom kundundersökningar vet KappAhl att kombinationen passform och komfort är avgörande i det ibland svåra köpbeslutet. När kunden hittat en favorit kommer hon tillbaka och köper igen.

– Vi vill hjälpa alla våra kunder att hitta snygga, sköna jeans som passar just deras rumpa, säger KappAhls sortiments- och designdirektör Carina Ladow.

I KappAhls butiker möter nu kunden ett bredare jeansutbud med fler modeller, tvättar och passformer för hela familjen. Jeansen finns i många storlekar: från de allra minsta upp till riktigt stora. Dessutom har man förenklat presentationen i butik för att det ska vara lättare att hitta rätt modell och storlek.
     – Varje person är vacker precis som hon är och alla vill ha snygga jeans som sitter skönt i alla situationer: det har vi på KappAhl, avrundar Carina Ladow.

Det breddade jeansutbudet är en del i arbetet att stärka KappAhls position på marknaden. KappAhl sålde två miljoner par jeans 2011 och ligger i topp bland de stora svenska modekedjorna. Målet är att öka volymen ytterligare.

Carina Ladow, Sortiments- och Designdirektör, tel 0704-71 57 02, carina.ladow@kappahl.com
Charlotte Högberg, Informationschef, tel 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL*

KappAhl är en ledande modekedja med över 380 butiker och 4 900 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2010/2011 var KappAhls omsättning knappt 5 miljarder kronor och rörelseresultat 222 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.

*Enligt Orvesto Konsument 2011

Varje person är vacker precis som hon är och alla vill ha snygga jeans som sitter skönt i alla situationer: det har vi på KappAhl!
Carina Ladow