KappAhl lanserar loungewear-kollektionen kay/day i mer hållbara material

Loungewearkläder som en kan springa till mataffären i med stilhedern i behåll? Nu händer det. I oktober lanseras KappAhls senaste satsning – den mer hållbara loungewear-kollektionen kay/day.

- Loungewear och kay/day bygger på ett fenomen snarare än en trend. Vila, återhämtning, en vilja att koppla av och hitta tid för reflektion när världen runt omkring går så fort. I kay/day betonar vi det mjuka i både materialval och färger, säger Sophie Lilja Angin, design- och inköpschef på underklädsavdelningen.

Den 16 oktober lanserar KappAhl loungewear-kollektionen kay/day i hållbara material och jordnära toner. Premiärkollektionens 20 produkter omfattar bland annat stickade omlottröjor, byxor, toppar med spets, långkofta och jumpsuit. Plaggen är tidlösa och stilrena och kan användas år efter år. Färgskalan är varm och naturlig: mullvadsbrunt och blek rosa samsas med senapsgult och svart.

Hela kollektionen är producerad i mer hållbara material, som hållbarhetsmärkt viskos och ull, BCI-bomull och återvunnen polyester.

Kollektionen kay/day finns i butik och online från den 16 oktober i storlekarna S–2XL och med priser från 179 SEK.

För mer information vänligen kontakta:
Olivia Larsson, PR-ansvarig, KappAhl Sverige,
tel. +46 704 71 58 47, olivia.larsson@kappahl.com

Vid pressutlån, vänligen kontakta
EKPR & Kommunikation, tel. 08-667 22 06, info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på www.kappahl.com/press och www.ekprbildbank.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med 370 KappAhl- och Newbiebutiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. I dag är 57% av bolagets produkter hållbarhetsmärkta. 2017/2018 var omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i tio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se

Sophie Lilja Angin, design- och inköpschef på underklädsavdelningen.