KAPPAHL LÅTER KÄNDA PROFILER TOLKA HÖSTENS KOLLEKTIONER

Från augusti och framåt släpper KappAhl höstens kollektioner. För att presentera dem på ett nytt sätt bad företaget kända profiler göra en personlig tolkning av kollektionerna. Resultatet blev en spännande och nyskapande blandning - från papper till ballerinor.

Den 18 maj bjöd KappAhl in till utställning på Bumblebee Studio i Stockholm. Utställarna var modedesignern Bea Szenfeld, Penny och Anitha Schulman, norska modeprofilen Janka Polliani och stylisten Sara Biderman. Profilerna fick i uppdrag att, med fria tyglar tolka KappAhls höstkollektioner. Resultatet blev allt ifrån Paris-inspirerade uttryck till kreationer i papper. Utställningen finns även tillgänglig på KappAhl.com, där alla tolkningar kan ses.

- Kännetecken för min design är att de är experimentella och ofta i ovanliga material – nästintill på gränsen till konst. Min tolkning av kollektionen är därför gjord i papper med inspiration från höstens regn och åskmoln, som jag tycker är oerhört vackert, berättar Bea Szenfeld.

- Jag fick helt klart nypa mig i armen. Dessa tolkningar är väldigt inspirerande. Jag är stolt och lycklig att få se resultatet från dessa fantastiska kreatörer, berättar Maria Segergren, sortiments- och designdirektör på KappAhl.

360-graders videomaterial har producerats för att få en inblick i profilernas känsla och resonemang. Här kan vi följa personerna bakom kulisserna och få en glimt av deras kreativa värld. Se videomaterialet HÄR.

Utställningen kommer finnas tillgänglig på KappAhl.com från 19 maj. Höstens kollektioner från KappAhls finns i butik och online från början av augusti 2017.

Kreditering
Foto: Emma Svensson Studio
Film: Parapix
Utställare: Bea Szenfeld, Penny Schulman, Anitha Schulman, Janka Polliani, Sara Biderman
Smink: Mikas

För mer information
Monika Kostovska, Chef PR Mode & hållbarhetskommunikation, KappAhl, tel. +46 704 71 55 56, monika.kostovska@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 380 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Drygt hälften av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2015/2016 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i nio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm sedan 2006. Mer information på www.kappahl.se

Bea Szenfeld
Maria Segergren, sortiments- och designdirektör på KappAhl.