Kappahl öppnar ny butik i Ringen på Södermalm

I höst flyttar Kappahl in som ny hyresgäst i Ringens köpcentrum på Södermalm i Stockholm. Tidigare har Kappahl haft en framgångsrik pop-up butik med barnkläder under konceptet Kappahl Kids och nu utvecklas kunderbjudandet med en fullsortimentsbutik på 900 kvadratmeter.

- Vi är otroligt nöjda med vår pop-up för Kappahl Kids och ser en fullsortimentsbutik som ett naturligt nästa steg på platsen. Ringen är med sitt läge och utbud en spännande och unik handelsplats på Södermalm. Vi tror starkt på både platsen, besökarna och visionen för projektet som är helt rätt för Kappahls fortsatta tillväxt. Vi ser fram emot att kunna erbjuda vårt ansvarsfulla och prisvärda mode för våra kunders många olika vardagar, säger Magnus Eklund, regionchef på Kappahl.

Ringen genomgår just nu en större ombyggnation med målet att bli en öppnare, ljusare och mer inkluderande mötesplats. Med den nya butiken blir Kappahl en av de större butikerna i centrumet.

- Att Kappahl väljer att öppna sin butik hos oss under hösten är naturligtvis väldigt kul och visar på Ringens starka position som det kommersiella navet på Södermalm. Ringen ska bli öppnare och ljusare, och verkligen utgå från besökarnas och framtidens behov. Här blir Kappahl ett fint komplement till den visionen med sitt breda utbud för både dam, herr och barn, säger Lena Rune, centrumchef för Ringen Centrum.

Kapphals nya butik i Ringen planerar att öppna i slutet av september 2023.Ombyggnationen av Ringen beräknas pågå året ut där de nyrenoverade delarna av handelsplatsen löpande öppnar upp, och hela centrumet håller öppet under arbetets gång.

Johanna Flemström

johanna.flemstrom@kappahl.com, 0729-974649

Om Kappahl
Kappahl finns till för att hylla mångfalden i vardagen. Vi vill bredda definitionen av mångfald till att inkludera många olika sätt att leva – som ger alla friheten att vara sitt sanna jag, alltid.

Kappahl Group grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 360 Kappahl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt online på över 20 marknader i Europa.

Kappahl-teamet består av 4000 kollegor i nio länder med olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Den gemensamma drivkraften är att erbjuda mode som passar livet för många människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för den som bär det och för världen omkring oss. Idag är över 80% av produkterna tillverkade av certifierade material. Målet är att 100% ska vara producerade i certifierade material senast år 2025. Kappahls övergripande klimatmål är att halvera värdekedjans klimatutsläpp till år 2030.

Läs mer på kappahl.se.