Kappahls huvudkontor flyttar till ny fastighet i Mölndals innerstad

MIMO kallas det kontorshus som just nu byggs i Mölndals innerstad. I denna nya byggnad flyttar Kappahls huvudkontor in under våren 2026. ”Det är ett fantastiskt kontor med medarbetarnas välmående i fokus, och som kommer passa Kappahls framtida behov på ett väldigt bra sätt”, säger vd Elisabeth Peregi.

Det nya huset färdigställs under 2024 och byggs och utvecklas av NCC. För Kappahl går flyttlasset någon gång under våren 2026.

- Kappahl är på en tillväxtresa och flytten till det nya kontoret är ännu en pusselbit för att framtidssäkra vår verksamhet och fortsätta vara en attraktiv arbetsgivare, säger vd Elisabeth Peregi.

I det nuvarande kontoret i Åby har Kappahl huserat i drygt 20 år. Det nya kontoret kommer sträcka sig över tre våningsplan och omfatta totalt 4351 kvadratmeter. Det blir ett toppmodernt kontor med flera av de faciliteter som efterfrågas av medarbetare – ergonomiskt och med en väl utarbetad inomhusmiljö vad gäller belysning, material, färg, ventilation, sociala utrymmen och andra delar av arbetsupplevelsen som hjälper oss människor att må bra på jobbet.

- Vi trivs mycket bra i Mölndal och med det nya huvudkontoret är det möjligt att forma och utveckla vår arbetsplats ännu mer och stötta vårt medarbetarlöfte ”We promise you the right to always be yourself – a place to belong”. Det kommer att finnas tillgång till goda kommunikationer, träningsmöjligheter, takterrass och ligger nära både kunder och service vilket passar oss, säger Anna Andihn, direktör HR och kommunikation på Kappahl.

MIMO består av cirka 38 000 kvadratmeter bruttoareayta varav 32000 kvadratmeter är uthyrningsbar. Projektet består av en befintlig byggnad som renoveras samt nybyggnation av två byggnader med 18 respektive 11 våningar, som inrymmer både kontor och service.

- Att Kappahl väljer att flytta sitt huvudkontor till MIMO bekräftar den utveckling som blivit allt tydligare sedan pandemin. Företagen behöver kunna samla sina medarbetare på en plats som är lättillgänglig och attraktiv. Med sitt nya kontor i MIMO får Kappahl just detta och vi på NCC ser verkligen fram emot att få välkomna Kappahls medarbetare, säger Ola Hansson, avdelningschef NCC Property Development.

Vilka som blir nya hyresgäster efter Kappahl i den nuvarande kontorsbyggnaden på Idrottsvägen är inte klart ännu.

Kappahl: Johanna Flemström, kommunikationschef
johanna.flemstrom@kappahl.com, 0729-974649

NCC: AnnaKarin Langberg, Marketing Manager Gothenburg, NCC Property Development
annakarin.langberg@ncc.se, 0790-78 75 64

Om Kappahl
Kappahl Group grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 360 Kappahl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt online på över 20 marknader i Europa.

Kappahl-teamet består av 4000 kollegor i nio länder med olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Den gemensamma drivkraften är att erbjuda mode som passar livet för många människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för den som bär det och för världen omkring oss. Idag är över 80% av produkterna tillverkade av certifierade material. Målet är att 100% ska vara producerade i certifierade material senast år 2025. Kappahls övergripande klimatmål är att halvera värdekedjans klimatutsläpp till år 2030.

Läs mer på kappahl.se.