• Kappahl/

KAPPAHLS NYA LIMITED EDITION-KOLLEKTION BJUDER PÅ DRESSAT POWERMODE I 90-TALSTAPPNING

Nya Limited Edition Sharp flirtar med nobla ridhusanor i en stram men sensuell och kvinnlig kollektion. Skarpa siluetter bjuder upp till modern power dressing med en touch av 90-tal. Färgskalan är nedtonat monokrom där svart och vitt dominerar. Stickat blir ett mjukt avbrott där en varm kamelton ger krydda. Vackra fotoprint i form av mäktiga arabhästar dominerar mönsterbilden och bidrar med extra styrka till det följsamt feminina.

Den 23 oktober lanserar KappAhl höstens andra nedslag av trendkollektionen Limited Edition Sharp. Inspirationen som bär tydligt historiska vingslag krockar fint med den dressade 90-talsestetiken i form av nutida powerplagg.

I kollektionen ser vi bland annat en dubbelknäppt svart kostym i skarpt snitt med vidd i byxan som har den helrätta knäppningen längs benslutet, blusar i spets och med knyt, svart byxa med hög midja samt den ikoniska pennkjolen. Det bärande mönstret med hästar syns på plagg som klänning, blus och toppar. Här finns även en mjukt stickad tröja i premiumkvalitet som bryter av fint mot det strama samt ytterplagg i form av en svart skräddad kappa och kort, fluffig jacka i fuskpäls med varmt mörkbrun lyster. Alla plagg är som vanligt välkoordinerade och går att matcha i det oändliga, för en personlig stil.

Med Limited Edition erbjuder vi vår kund ett sortiment med lite högre modegrad. Den här kollektionen är precis rätt i tiden och innehåller många plagg som lätt kan bli favoriter i garderoben, säger KappAhls sortiment- och designdirektör Maria Segergren.

Kollektionens färgskala går monokromt i svart och vitt med ett inslag av kamel och brunt. Spets och stickat bryter mjukt av mot det annars strama intrycket.

Limited Edition Sharp släpps i begränsad upplaga i utvalda butiker och online från den 23 oktober 2018.

För utlåning av produkter kontakta:
EKPR & Kommunikation, tel. 08-667 22 06, info@ekpr.com

Olivia Larsson, modepressansvarig, KappAhl Sverige,
tel. +46 704 71 58 47, olivia.larsson@kappahl.com

Högupplösta bilder finns på www.kappahl.com/press och www.ekprbildbank.com

För mer information, vänligen kontakta:
Olivia Larsson, modepressansvarig Sverige, tel. +46 704 71 58 47, olivia.larsson@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med 370 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Idag är 53 procent av bolagets produkter hållbarhetsmärkta. 2016/2017 var omsättningen 4,9 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i tio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se.

Maria Segergren, KappAhls sortiment- och designdirektör