KappAhls oberoende budkommitté utser rådgivare

Med anledning av det offentliga uppköpserbjudandet till aktieägarna i KappAhl AB (publ) som lämnades av Mellby Gård AB den 29 juli 2019 har den oberoende budkommittén utsett finansiella och legala rådgivare.

Budkommittén har utsett SEB Corporate Finance, Skandinaviska Enskilda Banken AB (“SEB”) som finansiell rådgivare och Roschier Advokatbyrå AB som legal rådgivare. Rådgivarna kommer att bistå budkommittén i dess utvärdering av erbjudandet och Ernest & Young AB kommer att avge ett värderingsutlåtande (så kallad fairness opinion).

Den oberoende budkommittén som företräder KappAhls styrelse i samband med erbjudandet består av styrelseledamöterna Pia Rudengren (ordförande i budkommittén), Susanne Holmberg, Kicki Olivensjö, Göran Bille, Cecilia Kocken, Marie-Louise Jansson Bring, Johanna Bergqvist, Håkan Jirlow och Carita Lundqvist. Budkommittén kommer i enlighet med regelverket att meddela sitt yttrande angående erbjudandet senast två veckor innan slutdatumet för acceptfristen för budet. Acceptperioden beräknas starta omkring den 23 augusti 2019 och avslutas den 20 september 2019.

Detta är information som KappAhls oberoende budkommitté lämnar upplysningsvis om åtgärder under det pågående uppköpserbjudandet. Informationen lämnades för offentliggörande, via KappAhl AB:s (publ) kontaktpersons försorg, klockan 17:30 CEST den 2 augusti 2019.

För ytterligare information kontakta:
Pia Rudengren, ordförande i den oberoende budkommittén i styrelsen för KappAhl AB (publ).
E-post: pia@rudengren.se.

Kontaktperson på KappAhl AB (publ)
Charlotte Högberg, kommunikationschef. Tel. 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med 380 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Idag är 57 procent av bolagets produkter hållbarhetsmärkta. 2017/2018 var omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i tio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se.