KappAhls tv-satsning en bra investering

Igår kväll avgjordes första säsongen av ”She’s got the Look”, modelltävlingen för kvinnor över 35 år, som sänts i Sjuan. I hård konkurrens valde juryn Jessica Bergström till vinnare av ett modellkontrakt med KappAhl. På KappAhl ser man att satsningar som denna har framtiden för sig.
     – Formatet har träffat helt rätt i målgruppen, även för intressanta nya kunder och vi har fått mycket bra exponering, säger vd Johan Åberg. ”She’s got the look” har varit en bra investering för KappAhl.

När KappAhl sökte ett nytt ansikte till sina kampanjer valde man, som huvudsponsor för Sjuans ”She’s got the look”, att bjuda in till modelltävling för kvinnor över 35 år. Målet var att hitta en vacker och självsäker kvinna över 35 år med modellpotential.
  – Att hitta bra modeller som är över 30 år är alltid en utmaning, men här var flera av deltagarna värdiga vinnare. Det var en tuff utmaning för oss i juryn att välja, säger jurymedlemmen Carina Ladow, som även är KappAhls sortiment- och designdirektör. Jag är mycket nöjd med att Jessica vann, hon har presterat bra hela vägen, hon är vacker och har den där naturliga utstrålningen. Hon passar KappAhl perfekt!

Nu utvärderar KappAhl ”She’s got the Look” och för samtal med TV4-gruppen om en eventuell fortsättning.
     – Den här typen av integrerade programidéer har framtiden för sig, säger Johan Åberg. Det har en naturlig koppling till vår kund och nu tar vi oss an utmaningen att hitta en form för att utveckla detta vidare tillsammans med TV4-gruppen.

”She’s got the look”-vinnaren Jessica Bergström är nu i full gång att fota för KappAhls vårkampanjer. Hon har prövat modellyrket när hon var yngre och ser sin medverkan i ”She’s got the Look” som en revansch: – Jag är så glad över att ha fått chansen igen och för den livserfarenhet som gör att jag kan uppleva modellvärlden med nya perspektiv. Nu känner jag att jag kan stå för den jag är och njuta mer av att vara modell. Känna mer närvaro och faktiskt ha roligt!

För ytterligare information
Carina Ladow, Sortiment- och Designdirektör, tel 0704-71 57 02, carina.ladow@kappahl.com
Joakim Holmstrand, marknadsdirektör. Tel 0705-90 84 19, joakim.holmstrand@kappahl.com

För bilder och företagsinformation
Charlotte Högberg, Informationschef, tel. 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 19% av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2013/2014 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

Formatet har träffat helt rätt i målgruppen, även för intressanta nya kunder och vi har fått mycket bra exponering.
KappAhls vd Johan Åberg