• Kappahl/

Newbie fortsätter erövra Storbritannien – öppnar butik på Gatwicks flygplats

Newbie, KappAhls livsstilskoncept i mer hållbara material för baby och barn, fortsätter att erövra Storbritannien. Nu har Newbie Stores första flygplatsbutik öppnat på Gatwick utanför London. Försäljningen kom snabbt igång och kundernas feedback var att de älskar Newbie!

– Att bygga butik med de här förutsättningarna har varit en spännande utmaning för hela vårt fantastiska team: den är endast 25 kvadratmeter stor, rund till formen och har inga väggar – men wow vad vi har fått till den och läget är toppen!  berättar Camilla Wernlund, som är internationell expansionschef för Newbie.

Newbie Store, som sedan slutet av 2017 öppnat sju fysiska butiker samt onlinehandel i Storbritannien, har nu öppnat sin första flygplatsbutik på Gatwick utanför London. Den 25 kvadratmeter stora butiken är en sex månaders pop-up-butik med mycket bra läge på den tätt trafikerade flygplatsen.
          – Redan första dagen slog den här lilla butiken försäljningsrekord för Newbie i Storbritannien, så vi har fått en mycket bra start, avrundar Camilla Wernlund.

Camilla Wernlund, internationell expansionschef Newbie. Tel 0704-71 58 55, camilla.wernlund@kappahl.com.
Charlotte Högberg, kommunikationschef. Tel 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com.

Historien om Newbie börjar när designers på modekedjan KappAhl 2010 utifrån nyckelorden tidlöst och hållbart skapar en babykollektion med prisvärda plagg som kan ärvas mellan generationer. Newbie låg helt rätt i tiden och fick fäste viralt. Där och då tog många ”Newbielovers” varumärket till sig och deras engagemang har påverkat både design och utbud samt skapat en omfattande andrahandsmarknad för kollektionen – helt i linje med Newbies fokus på hållbarhet. En första Newbie Store öppnade i Stockholm 2014. Newbie Store har just nu 31 butiker och e-handel i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien. Newbie är ett varumärke inom den svenska modekoncernen KappAhl. Mer information på kappahl.com/newbie.