Newbie öppnar pop up-butik i Ringen centrum, Stockholm

Natten går tunga fjät... I år blir luciafirandet extra härligt i Ringen centrum på Södermalm, Stockholm, då baby- och barnmärket Newbie slår upp portarna till en pop up-butik.

Newbie erbjuder plagg till baby och barn, från storlek 44 till 128, i helt hållbara material. Den 13 december öppnar Newbie en pop up-butik i Ringen centrum, som kommer att vara öppen till den 10 februari 2019. Butiken kommer därefter att byggas om till ett nytt spännande koncept inom KappAhl-koncernen. Vad det handlar om återstår att se.

Vi är glada över vår pop up-butik i Ringen centrum och att det är så stor efterfrågan på Newbie. Vi har länge letat efter ett butiksläge på Södermalm och ser fram emot att få välkomna Newbie-kunderna här, säger Martin Barden, Sverigechef på KappAhl och Newbie.

Vi är väldigt glada att Newbie öppnar i Ringen centrum. Många småbarnsföräldrar bor, arbetar och rör sig runt Skanstull och då är det klockrent att få välkomna ett så uppskattat varumärke hit, säger Anders Salomonsson, centrumchef för Ringen centrum.

Newbies pop-up butik kommer att hållas öppen mellan den 13 december 2018 till 10 februari 2019 i Ringen centrum, Stockholm.

Martin Barden, Landschef, KappAhl Sverige,
tel. +46 705 88 77 42, martin.barden@kappahl.com

Olivia Larsson, PR-ansvarig, KappAhl Sverige,
tel. +46 704 71 58 47, olivia.larsson@kappahl.com

Historien om Newbie börjar när designers på modekedjan KappAhls 2010 skapade en babykollektion med nyckelorden tidlöst, hållbart, prisvärt och plagg som kan ärvas mellan generationer. Newbie låg helt rätt i tiden och fick fäste viralt. Där och då tog många ”Newbie Lovers” varumärket till sig och deras engagemang har påverkat både design och utbud samt skapat en omfattande andrahandsmarknad för kollektionen – helt i linje med Newbies fokus på hållbarhet. En första Newbie Store öppnade i Stockholm 2014. Med öppningen på King’s Road har kedjan fem butiker samt e-handel i Storbritannien och 21 butiker totalt i Storbritannien, Sverige, Norge, Finland och Polen. Newbie har tagits väl emot på den brittiska marknaden, vilket bland annat avspeglar sig i att brittiska Vogue i november 2017 utnämnde Newbie till det bästa hållbara varumärket för barn. Newbie är ett varumärke inom den svenska modekoncernen KappAhl. Mer information på kappahl.com.

Om kläderna: Newbie fokuserar på hållbarhet, kvalitet och design och produkterna är övervägande i ekologisk bomull. De material som inte är bomull är från hållbara eller återanvända källor. För Newbies designer är hållbarhet inte enbart en fråga om vilka material som används, utan även om livslängd – deras tillvägagångssätt för design, med mönster och färger inspirerade av naturen, har utvecklats för att skapa plagg som inte åldras utan kan ärvas och älskas i generationer.

Om butikerna: Alla Newbie Stores är utformade för att skapa en shoppingupplevelse som speglar Newbies värderingar bland annat genom att använda hållbara material och naturmaterial i butikens inredning. Butikerna är kontantlösa, erbjuder textilinsamling och utlämning av e-handelsbeställningar.

Om Ringen centrum
Ringen centrum har varit den lokala mötesplatsen i Skanstull i mer än 30 år. Med sitt läge och breda utbud är Ringen centrum det självklara valet för umgänge, mat och shopping. Sedan 2012 ägs och förvaltas handelsplatsen av AMF Fastigheter som arbetar aktivt för en levande och attraktiv stad. Visionen är att skapa stadsrum där människor vill vara.

Historien om Newbie börjar när KappAhls designers 2010 skapade en babykollektion med nyckelorden tidlöst, hållbart och prisvärt och med tanken att plaggen skulle kunna ärvas mellan generationer. Newbie låg helt rätt i tiden och fick fäste viralt. Där och då tog många ”Newbie Lovers” varumärket till sig och deras engagemang har påverkat både design och utbud och skapat en omfattande andrahandsmarknad för kollektionen – vilket ligger helt i linje med Newbies fokus på hållbarhet. Den första Newbie Store öppnade i Stockholm 2014. I dag finns Newbie Store i Sverige, Norge, Finland, Polen och från senhösten 2017 även i Storbritannien.  Newbie är ett varumärke inom den svenska modekoncernen KappAhl. Mer information på newbiestore.com.

Martin Barden, Sverigechef på KappAhl och Newbie
Anders Salomonsson, centrumchef för Ringen centrum