Nu nyöppnas KappAhls butik i Nordstan

Den 25 april slår KappAhl upp portarna till sin ombyggda butik i Nordstan. Med det nya lekfulla butikskonceptet KappAhl Kids, ett showroom i kombination med personal shopping och loungedelar vill KappAhl möta kunden på hennes villkor.

Vi är stolta över vår satsning och de nya funktioner vi kan erbjuda vår kund, säger Martin Barden, KappAhls Sverigechef.

Den 25 april är det nyöppning av KappAhls butik i Nordstan. Butiken är omkring 1 400 kvm stor och har – förutom säsongens mode för dam, herr, barn och Newbie – fyllts med nya funktioner och ett ljust skandinaviskt uttryck.

Här finns KappAhls senaste tillskott KappAhl Kids – ett lekfullt butikskoncept med inslag som till exempel speglar som förvränger spegelbilden och interaktiva surfplattor för barn.

Det finns också ett showroom i kombination med personal shopping. I showroomet kommer personalen att presentera sina favoritprodukter, säsongens trender och populära onlineprodukter för att inspirera och guida. Här kan kunderna även boka en personal shopper för att få hjälp med att hitta sina garderobshjältar till vardag och fest.

Butiken kommer att erbjuda full tillgänglighet till hela KappAhls utbud via Shop Online in Store och Click&Collect.

KappAhls butik i Nordstan, Göteborg, öppnar torsdagen den 25 april kl. 10.00.

För mer information, vänligen kontakta:
Martin Barden, Landschef, KappAhl Sverige,
tel. +46 705 88 77 42, martin.barden@kappahl.com

Charlotte Högberg, Kommunikationschef KappAhl Koncern
tel 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med 380 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Idag är 57 procent av bolagets produkter hållbarhetsmärkta. 2017/2018 var omsättningen 4,8 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i tio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se.

Vi är stolta över vår satsning och de nya funktioner vi kan erbjuda vår kund
Martin Barden, KappAhls Sverigechef