Ny finansdirektör till KappAhl

Anders Düring har utsetts till ny finansdirektör i KappAhls koncernledning med tillträde senast 1 januari 2014. Anders Düring är för närvarande finanschef på Volvo IT där han arbetat sedan 2007.
     – Jag är mycket nöjd med rekryteringen av Anders. Hans gedigna kompetens och internationella erfarenhet inom ekonomi och finans i ledande befattningar blir en stor tillgång för KappAhl, säger KappAhls VD och koncernchef Johan Åberg.

Anders Düring kommer att leda och utveckla det finansiella arbetet inom KappAhl-koncernen. Han är född 1965 och utbildad civilekonom med MBA-examen från Göteborgs Universitet. Anders har mångårig erfarenhet från kvalificerat arbete inom ekonomistyrning och riskhantering i större organisationer, både strategiskt och operativt. Anders arbetar för närvarande som finanschef på Volvo IT och tillträder sin nya tjänst senast den 1 januari 2014.
     – Jag ser mycket fram emot att bli en del av KappAhl. Det kommer att vara oerhört stimulerande att bidra till den fortsatta utvecklingen av bolaget, säger Anders Düring, tillträdande finanschef på KappAhl.

Johan Åberg, Vd och koncernchef, tel. 0706-09 99 73, johan.aberg@kappahl.com
Anders Düring, tillträdande Finansdirektör, tel 0765-53 50 93

För företagsinfo och bilder kontakta
Charlotte Högberg, Informationschef, tel. 0704-71 56 31, charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 och är en ledande modekedja med närmare 400 butiker och 4 500 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2011/2012 var KappAhls omsättning 4,6 miljarder kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com

Jag är mycket nöjd med rekryteringen av Anders. Hans gedigna kompetens och internationella erfarenhet inom ekonomi och finans i ledande befattningar blir en stor tillgång för KappAhl.
KappAhls VD och koncernchef Johan Åberg