Ny landschef till KappAhl Sverige

Anna Karin Holck har utsetts till ny landschef för KappAhl Sverige med tillträde i maj 2013. Anna Karin Holck är för närvarande försäljningschef koncern på MQ Retail AB där hon arbetat sedan 2010.
     – Jag är mycket glad att vi kan knyta Anna Karin och hennes gedigna kompetens till arbetet att stärka relationen med vår kund, säger Johan Åberg, VD och koncernchef för KappAhl.

Anna Karin Holck kommer från maj 2013 att leda och utveckla försäljningsorganisationen i KappAhls 166 svenska butiker. Anna-Karin Holck har mångårig erfarenhet från ledarskap inom detaljhandeln och kedjeföretag. Hon arbetar för närvarande som försäljningschef koncern på MQ Retail AB och dessförinnan bland annat på Specsavers Sverige.
     – Jag ser verkligen fram emot att tillträda min nya tjänst. Det kommer att vara oerhört stimulerande att bidra i arbetet att utveckla KappAhls kundrelationer i en konkurrensutsatt bransch, säger Anna Karin Holck, tillträdande landschef KappAhl Sverige.

För mer information:
Johan Åberg, Vd och koncernchef, tel 070-609 99 73, e-post johan.aberg@kappahl.com
Charlotte Högberg, Informationschef, tel 070-471 56 31, e-post charlotte.hogberg@kappahl.com

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL*

KappAhl grundades 1953 och är en ledande modekedja med 400 butiker och 4 500 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2011/2012 var KappAhls omsättning knappt 4,6 miljarder kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.

*Enligt Orvesto Konsument 2011

Jag är mycket glad att vi kan knyta Anna Karin och hennes gedigna kompetens till arbetet att stärka relationen med vår kund.
Johan Åberg, VD och koncernchef KappAhl