Ny marknadsdirektör till KappAhl

– Marknadsläget är tufft för vår bransch. För att vinna kampen om kunden ska vår kommunikation bli ännu bättre och mer direkt mot vår kund, säger KappAhls vd Johan Åberg. Anders har rätt profil för att leda detta arbete.

Tidigare under året har KappAhl aviserat att man framöver kommer att hantera delar av sin marknadskommunikation in-house: arbetssätt och samarbetspartners ses över för att kunna agera snabbare och efter eget grepp.
     – Anders har i sin nuvarande roll framgångsrikt drivit arbetet med att bygga en in-house organisation som väl matchat en framgångsrik expansion. Hans målfokus och nytänkande är egenskaper som ska lägga grunden till nytändningen i kommunikationen med KappAhls kund, säger Johan Åberg.

Den tidigare marknadsdirektören Carina Ladow går vidare till rollen som Sortiments- och Designdirektör i KappAhls ledning.
     – Carina har en gedigen kompetens och fingertoppskänsla kring mötet med vår kund. Just nu behövs hon i sin nya roll där hon kommer att utveckla KappAhls sortiment att bli än mer attraktivt för vår kund, avrundar Johan Åberg.

För mer information:

Johan Åberg, Vd och koncernchef, tel 070-609 99 73, e-post johan.aberg@kappahl.com

För företagsinformation och bilder:

Charlotte Högberg, Informationschef, tel 070-471 56 31, e-post charlotte.hogberg@kappahl.com

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL*

KappAhl är en ledande modekedja med över 380 butiker och 4 900 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2010/2011 var KappAhls omsättning knappt 5 miljarder kronor och rörelseresultat 222 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.

*Enligt Orvesto Konsument 2011

För mer information:

För företagsinformation och bilder:

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL*
KappAhl är en ledande modekedja med över 380 butiker och närmare 4 900 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2010/2011 var KappAhls omsättning knappt 5 miljarder kronor och rörelseresultatet 222 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm.

*Enligt Orvesto Konsument 2011

Snabbfakta

NY MARKNADSDIREKTÖR TILL KAPPAHL KappAhls ledning förstärks med ytterligare kompetens när Anders Paulsson tillträder som ny marknadsdirektör. Anders Paulsson arbetar idag som reklamchef på Jula och tillträder tjänsten på KappAhl i maj.

– Marknadsläget är tufft för vår bransch. För att vinna kampen om kunden ska vår kommunikation bli ännu bättre och mer direkt mot vår kund.
KappAhls vd Johan Åberg