• Kappahl/

Streetsmart mode som förenar tjejer och killar - UNITE, KAPPAHLS NYA UNISEXKOLLEKTION FÖR ALLA BARN

When we unite, we win. I höst låter KappAhl barnen sätta sina egna spelregler när det gäller mode. Med en street-inspirerad stil som inkluderar och låter barn vara just barn.

Den 12 september lanserar KappAhl en samtidsinfluerad kollektion för de större barnen som inspirerats av gatans avslappnade stil och som låter dem vara sig själva.

Kollektionen bjuder på en urban look med influenser från 90-talet och streetsmarta detaljer. Plagg som rymliga och sköna sweatshirts, hoodies och t-shirts med texttryck matchas med snygga och bekväma joggingbyxor med revärer. Toppa med accessoarer som keps, beanie, sportiga strumpor och självklart crossbody-väskan du bär coolt och ledigt korsat över axeln. En kamouflagemönstrad, lurvig jacka eller bomber sätter pricken över i. Alla plagg är välkoordinerade och går att matcha i det oändliga, för ett personligt uttryck.

Unisexkollektionen är ett viktigt statement. Det grundar sig i att de stereotypa föreställningar kring vad killar och tjejer ska göra eller klä sig i inte längre finns kvar. I den här kollektionen förenar vi streetmode och unisex och låter barnen välja själva, säger Maja Olsbo, affärsområdesdesigner för barn.

Kollektionen går i en neutralt, monokrom färgskala där rött, svart och gråmelerat dominerar tillsammans med inslag av kamouflagemönstrat och gult.

UNITE-kollektionen finns i storlek cl 134-170 och släpps i utvalda butiker och online från den 12 september, 2018.

För utlåning av produkter kontakta:

EKPR & Kommunikation, tel. 08-667 22 06, info@ekpr.com

Högupplösta bilder finns på www.kappahl.com/press och www.ekprbildbank.com

För mer information, vänligen kontakta:
Olivia Larsson, modepressansvarig Sverige, tel. +46 704 71 58 47, olivia.larsson@kappahl.com

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med 370 KappAhl- och Newbie-butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Storbritannien samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till de många människorna. Idag är 53 procent av bolagets produkter hållbarhetsmärkta. 2016/2017 var omsättningen 4,9 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i tio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se.

Maja Olsbo, affärsområdesdesigner för bar