Sverigepremiär på KappAhls nya butikskoncept

Idag klockan 12 öppnar KappAhl de första två butikerna i Sverige med sitt nya butikskoncept, i Stockholm och i Kungsbacka utanför Göteborg. Det nya butikskonceptet innebär en helt ny shoppingupplevelse för kunden, med mode, kundnära inspiration och köphjälp i fokus.
     – Vårt nya butikskoncept är toppmodernt och anpassat för vår kund, kvinnan mitt i livet, säger KappAhls vd Johan Åberg. Det är ett stort kliv framåt i arbetet att särskilja KappAhl som det bästa alternativet för just henne.

Konceptet är en av KappAhls hittills största satsningar och en avgörande del i framtagningen har varit samtal med kunder som fått frågan vad de tycker är viktigt när de shoppar.
     – Kundens främsta önskemål är att det ska vara enkelt att handla. Därför har vi fokuserat på att hjälpa henne att lättare hitta i våra butiker och guida henne till att hitta de silhuetter som passar just henne, säger KappAhls konceptchef Camilla Wernlund.

Båda butikerna ligger med bästa affärsläge – Sergelarkaden i Stockholm och köpcentret Kungsmässan i Kungsbacka utanför Göteborg – och blir de första i Sverige att presentera KappAhls nya look. Nyöppningarna firas från invigningsdagen på torsdag till och med söndag då alla kunder bland annat erbjuds 25% rabatt på hela sortimentet.

Konceptet har ett varmt och omfamnande tilltal som välkomnar kunden. Den miljövänliga butiksinredningen är sammansatt för att skapa rumskänsla och allt från skyltar till modetips gör det lättare för kunden att handla.
     – Vårt anslag är ”For you”. Det vi gör, gör vi för vår kund så att det passar henne bäst, berättar Camilla Wernlund.

I maj öppnade första butiken med KappAhls nya koncept, en flaggskeppsbutik i Oslo som har blivit en stor succé. Modekedjan går nu in i nästa fas och börjar rulla ut konceptet i hög takt i sina 375 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. Totalt kommer tio butiker byggas om under hösten och till våren kommer ytterligare trettio butiker att stå klara.

Camilla Wernlund, Konceptchef. Tel 0704-715855, camilla.wernlund@kappahl.com
Anna Karin Holck, Landschef Sverige. Tel. 0705-87 25 65, annakarin.holck@kappahl.com

KappAhl, grundat 1953, är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. KappAhl erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn, med särskilt fokus på kvinnan mitt i livet. 19% av sortimentet är hållbarhetsmärkt. 2013/2014 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 500. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. För mer information, besök www.kappahl.com.

Vårt anslag är ”For you”. Det vi gör, gör vi för vår kund så att det passar henne bäst.
Camilla Wernlund, Konceptchef KappAhl