• Käppalaförbundet/

Pressinbjudan: Byggstart för uppgradering av Käppalaverket - Käppalaförbundets miljardinvestering sänker utsläppen till Östersjön och ökar kapaciteten

En renare miljö i Östersjön med betydligt lägre utsläpp av kväve, fosfor och organiskt material och ökad kapacitet så att Käppalaförbundets elva medlemskommuner norr och öster om Stockholm kan fortsätta växa. Det blir resultatet när ett av Sveriges största avloppsreningsverk, Käppalaverket på Lidingö, uppgraderas med en ny reningsprocess. Den 6 september genomförs byggstarten för detta omfattande uppgraderingsprojekt.

Media hälsas välkomna att närvara vid byggstarten där vi presenterar skälen till uppgraderingen, vad som ska göras och vilka effekter detta får för miljö och tillväxt i regionen.

I anslutning till byggstarten finns tillfälle till individuella intervjuer med styrelseordförande, VD, projektchef samt representant för samverkansentreprenören NCC. Det finns också möjlighet att fotografera och filma i delar av Käppalaverket.

Medverkande
Daniel Källenfors, styrelseordförande Käppalaförbundet
Andreas Thunberg, VD Käppalaförbundet
Olle Lindeberg, projektchef, Käppalaförbundet
Per Johansson, affärschef, Vatten- och Miljöteknik, NCC Infrastructure

Tid och plats

När: Tisdagen den 6 september, kl. 10.00-11.30.

Plats: Käppalaverket, Södra Kungsvägen 315, Lidingö

Föranmälan görs senast den 1 september till: kommunikationschef Susanne Carlberg: susanne.carlberg@kappala.se eller 070-674 67 23.

Mer information: Kontakta Susanne Carlberg enligt kontaktuppgifter ovan.

Välkommen!