Kärcher får stororder från ISS

Report this content

Göteborg, April 2022 Kärcher utvecklar sitt samarbete med ISS genom att leverera ett stort antal sop- och skurmaskiner med tillhörande tjänster i samband med ISS nya avtal med ett storbolag inom fordons-industrin. ISS avtal är rikstäckande och ett av de största på den svenska FM-marknaden. Det innebär bl a lokalvård på ett 40-tal platser runt om i Sverige.

– Vi är mycket stolta över förtroendet och samarbetet med ISS. Kärcher har en produktkvalitet och sortimentsbredd som passar väl in på ISS och slutkundens behov. Det senaste året har vi dessutom jobbat hårt för att utveckla vår BSC affär (Building Service Contractor) och då framför allt våra tjänster. Jag är stolt över teamets arbete och ser det som ett kvitto på att vårt arbete gett resultat säger Mikael Rasmusson, vd på Kärcher Sverige.

Avtalet sträcker sig över flera år och innebär att ISS välkomnar över 300 nya medarbetare. En stor majoritet i Västsverige.

– Omfattningen på uppdraget i antal maskiner och nya medarbetare hos ISS som skall läras upp i kombination med den korta omställelsetiden ställer höga krav på vår leverans. Det är då extra roligt att se hur hela Kärcher ställer upp för att genomföra affären på bästa sätt, allt från distri-bution, introduktion och utbildning av användarna. Det resulterar i ett förstärkt samarbete med ISS där vi bidrar med vår expertis och innovationer säger Simona Hultman, kundansvarig för ISS.

Mikael Rasmusson
VD/MD Kärcher Sverige

Kärcher AB
Tagenevägen 31
425 02 Hisings Kärra
Tel. +46 703 252 010

Alfred Kärcher GmbH & Co. KG är en världsomspännande koncern med över 13 500 anställda i 60 länder och agenter som täcker snart samtliga nationer. Kärcher är världsledande tillverkare av innovativa rengöringsprodukter för både professionella och privata användare. Sortimentet omfattar bland annat högtryckstvättar, grovdammsugare, fönstertvättar, skur- och sopmaskiner, biltvättar och redskapsbärare för markvård. Kärcher AB är ett helägt dotterbolag till det tyska moder-bolaget, Alfred Kärcher GmbH & Co. KG. Företagets huvudkontor finns i Göteborg och med säljare, återförsäljare och servicepartners i hela landet. Mer information på www.karcher.se

Taggar:

Citat

Mikael Rasmusson, vd på Kärcher Sverige.
Omfattningen på uppdraget i antal maskiner och nya medarbetare hos ISS som skall läras upp i kombination med den korta omställelsetiden ställer höga krav på vår leverans. Det är då extra roligt att se hur hela Kärcher ställer upp för att genomföra affären på bästa sätt, allt från distribution, introduktion och utbildning av användarna. Det resulterar i ett för-stärkt samarbete med ISS där vi bidrar med vår expertis och innovationer
Simona Hultman, kundansvarig för ISS