LR35: den högeffektiva plocklösningen från Kardex Remstar

Report this content

Företag med omfattande sortiment kan ibland sakna kontroll över mångfalden av produkter på lagret. De behöver större flexibilitet, möjligheten att lagra ett större utbud av varor på mindre plats och garantera snabbare hämtningstider. Genom att automatisera den interna logistikprocessen kan verksamheter smidigt anpassa sig till de skiftande krav som ställs på deras produktion och lagerhantering.

Traditionellt sett, spenderar lageroperatörer någonstans mellan 40 till 70 procent av deras tid att gå bland hyllor och pallställ för att plocka varor manuellt. "Automatiserade system från Kardex, levererar varorna direkt till operatören, vid en ergonomisk arbetshöjd. Detta är gods-till-person principen. Det ökar både effektiviteten och arbetsmiljön för de anställda avsevärt" säger Hallvard Bergsodden, Director of New Business Nordics hos Kardex Remstar.

Med den senaste lanseringen, LR35, erbjuder Kardex Remstar en innovativ lösning för lagring och plockning av små och mellanstora artiklar. Den unika lagerautomaten har en mycket hög plockeffektivitet som gör den lämplig för användning inom många olika områden: vare sig den skall användas för att leverera varor till en produktionslinje, som buffertlager i monteringsområdet eller för att plocka varor i distributionslager. Den modulära designen gör det enkelt att utvidga systemet med fler enheter när behovet för mer utrymme och / eller plockhastighet uppstår - vilket ger friheten att investera i takt med verksamhetens behov. Systemet är flexibelt och storleken kan enkelt anpassas efter den existerande lokalens mått och layout.

Exempel på användningsområden

Snabba orderplock med LR35: LR35 bygger på en plocklösning med 640x440 mm boxar som presenteras antingen i en plocköppning eller på ett conveyor-system. Varorna identifieras med streckkodsläsare och pick-to-light-teknik ökar plockhastigheten och reducerar risken för plockfel.

Smidig konsolidering och lagerhantering: Alla beställningar och leveranser transporteras och sorteras av lagerautomaten och conveyorsystemet. De färdigplockade varorna placeras i mellanlager och hämtas sedan enkelt när det är dags att skicka - vilket ger hög effektivitet och smidig lagerhantering.

Enklare och bättre produktionsförsörjning: LR35 lagrar allt material på ett ställe och levererar det automatiskt till produktionsområdet. Genom att spara både tid och plats skapas effektivitet. Systemet är flexibelt och storleken kan enkelt anpassas till befintlig lagerlayout - antingen genom att placera en eller flera LR35 direkt i produktionsområdet eller i ett lagerområde med conveyors för transport till produktionen.

Taggar:

Citat

Automatiserade system från Kardex, levererar varorna direkt till operatören, vid en ergonomisk arbetshöjd. Detta är gods-till-person principen. Det ökar både effektiviteten och arbetsmiljön för de anställda avsevärt.
Hallvard Bergsodden, Director of New Business Nordics hos Kardex Remstar