Familjen Danielsson startar Karl Danielsson Egendomar – väljer en personlig profil för nya företaget

Report this content

Den erfarne fastighetsmäklaren Karl Danielsson startar nu familjeföretaget Karl Danielsson Egendomar. Företaget kommer att fokusera på förmedling av större skogs- och lantbruksfastigheter och strategiska tjänster vid generationsskiften och stora skogsfastighetsaffärer.

Karl Danielssons signum har alltid varit ett personligt och nära samarbete med kunden.

– Att sälja en stor gård är inte bara hektar eller kvadrat- och kubikmeter. Det finns många andra värden och parametrar som behöver lyftas fram. Mina och familjens egna erfarenheter från praktiskt gårdsägande är en styrka, vi vet vad vi talar om, säger Karl Danielsson.

Karl har över 200 försäljningar av stora gods och gårdar i bagaget, däribland Sveriges dyraste egendom hittills, Sandemar. Därtill 25 års erfarenhet av såväl mindre som större verksamheter, nu senast Areal. Ett väl utvecklat nätverk är resultatet och det bygger Karl nu vidare på när han tillsammans med sin hustru Ingrid och sonen Viktor startar Karl Danielsson Egendomar. Kontoret ligger på Drottninggatan i Norrköping men företaget kommer att jobba rikstäckande.

– Vi har ett par större uppdrag på gång i Sverige som vi hoppas kunna presentera i augusti och vårt första skarpa uppdrag kommer redan i mitten av juni, säger Viktor Danielsson.

För mer information kontakta:
Karl Danielsson
Mobilnr: 070-648 23 03