Delårsrapport Januari - september 2004

Delårsrapport Januari - september 2004 · Karlshamnskoncernens nettoomsättning uppgick till 2.663 Mkr (2.469). - Resultat efter finansiella poster uppgick till 135 Mkr (147). - Resultat efter skatt uppgick till 98 Mkr (106). - Resultat per aktie uppgick till 4,60 kr (5,05). · Volymtillväxten inom Oljor och Fetter är fortsatt stark. · Marginalerna för Tekniska Produkter pressas med kraftigt negativ resultatpåverkan. · Specialfetter fortsätter att utvecklas positivt. · Förvärv av engelskt företag inom specialfetter. · Vegetabiliska foderråvaror växer kraftigt i volym. · För ökad effektivitet inleds program som skall minska de årliga kostnaderna med 100 miljoner kronor år 2006 och framåt. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/21/20041021BIT21190/wkr0001.pdf Hela rapporten