Karlshamns förvärvar Raisio's industrimargarin försäljning i Sverige

Karlshamns förvärvar Raisio's industrimargarin- försäljning i Sverige Karlshamns har träffat en principuppgörelse med Raisio om förvärv av Raisio's industrimargarinförsäljning i Sverige som har en årlig omsättning på ca 60 Mkr. Övertagandet beräknas ske per den 1 november. - Förvärvet är helt i linje med vår strategi att gå mot mer special och högförädlade produkter genom att tex. integrera andra ingredienser i fettbaserade lösningar säger Jerker Hartwall, VD i Karlshamns. Raisio har genom Carlshamn Mejeri sålt flytande och fasta margariner till bageri- och färdigmatindustrin i Sverige. Raisio har inom segmentet utvecklat ett högkvalitativt och marknadsanpassat produktsortiment med vissa specialiteter inom främst de flytande margarinerna. - Detta är den bästa lösningen för både Raisio och Karlshamns samt våra kunder säger Pekka Silvennoinen, VD Carlshamn Mejeri För ytterligare information kontakta: Karlshamns VD Jerker Hartwall, telefon 0454-82603, mobil 0705-757110 eller Karlshamns informationschef Bo Svensson, telefon 0454-821 93, mobil 0708-182 193. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/22/20021022BIT00920/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/22/20021022BIT00920/wkr0002.pdf