Karlsson’s Gold Vodka tar plats i sommarbaren: White Gold officiell drink på Skistar Swedish Open

Report this content

Nu är det klart att den officiella drinken under Skistar Swedish Open i Båstad 2010 är White Gold; en gyllene drink med smak av färskpotatisen från åkrarna runt tennisbanan. Det är en drink med ton av sött, syra och bitterhet. Vodkan med touch av färskpotatis gifter sig med äppeljosen och den västindiska Angosturan, toppad med en kvist mynta.

– Som tennisturnering är det kul att ha sin egen drink. White Gold kommer att bidra till mycket njutning under tennisveckan, säger Christer Hult, evenemangsansvarig för PR Event som driver Skistar Swedish Open.

En av sponsorerna till Skistar Swedish Open är Karlsson’s Gold Vodka och det är också den vodkan som finns i White Gold. Karlssons Gold Vodka är en svensk premiumvodka gjord på finaste färskpotatis från Bjärehalvön, där Skistar Swedish Open hålls. Vodkan finns på Systembolaget i Sverige och säljs framför allt på export.

– Vi finns i dag på marknader över hela världen. Men det är ändå på Bjärehalvön vi har våra rötter, så det är extra kul att vi får ta fram årets officiella drink, säger Christian Gylche, vd på Spirits of Gold som ligger bakom Karlsson’s Gold Vodka.

White Gold
4 cl Karlsson’s Gold Vodka alt. Karlsson’s Gold 25
1 stänk sockerlag
Äppeljuice
Myntakvist
1-2 stänk Angostura
Krossad is
Kreatören bakom drinken är den erkände bartendern Erik Olsson.

Restaurang Sand i Båstad har också komponerat ett antal utsökta matkombinationer med Karlsson’s Gold, vilka går att avnjutas i restaurangen under sommaren.

För digitala bilder gå in på www.karlssonsvodka.com och press.

Karlsson’s Gold Vodka finns på Systembolagets beställningssortiment, art. nr 82 465. Pris 349 SEK (700 ml).

Karlsson’s Gold 25 finns på Systembolagets beställningssortiment, art.nr 74 839. Pris: 299 SEK (700 ml).

För mer information kontakta gärna:

Christian Gylche, vd Spirits of Gold, tfn 070-585 81 27, christian.gylche@spiritsofgold.com

Karin Pontén, Vår pr-byrå, tfn 08-660 02 52, 0708-66 66 31. karin.ponten@varprbyra.se