• Karnov Group/

Aktuell bolags- och börsrätt 2022; praxis, uttalanden från aktiemarknadsnämnden och marknadsplatsernas disciplinnämnder

Report this content

Den 31 mars organiserar Norstedts Juridik nyhetsdagen Aktuell bolags- och börsrätt. Under eventet presenterar Sveriges ledande experter de senaste nyheterna på området samt fördjupning inom olika ämnen såsom riktade nyemissioner och insiderhandel.

Eventet samlar yrkesverksamma som arbetar med aktiebolagsrättsliga och börsrättsliga frågor. Under eventet presenteras nyheter inom lagstiftningen och nya rättsfall. Uttalanden från marknadsplatsernas disciplinnämnder och aktiemarknadsnämnden – liksom beslut från Finansinspektionen – behandlas i olika programpunkter.

”Bolags- och börsrätten utvecklas ständigt genom ny praxis, nya uttalanden från aktiemarknadsnämnden och nya beslut från marknadsplatsernas disciplinnämnder. Vi ser fram emot att tillsammans med moderator Dennis Westermark, advokat och delägare, Advokatfirman Lindahl Stockholm, presentera ett intressant och mycket aktuellt program”, säger Riin Rannu, produktchef för utbildningsverksamheten på Norstedts Juridik.

Programpunkter i urval:

• Ny bolags- och börsrättslig lagstiftning samt riktlinjer från FI, Dennis Westermark och Monica Lagercrantz, advokat och delägare, Advokatfirman Lindahl Stockholm
  • Insiderbrott och marknadsmissbruk, Jonas Myrdal, kammaråklagare, Ekobrottsmyndighetens finansmarknadskammare
  • Riktade nyemissioner från ett börsrättsligt perspektiv, Dennis Westermark, advokat och delägare, Advokatfirman Lindahl Stockholm och Ola Svanberg, advokat, Advokatfirman Lindahl
  • Parallellnoteringar, Ola Svanberg, advokat, Advokatfirman Lindahl

Nyhetsdagen genomförs i hybridformat, deltagare kan därför välja om de vill delta på plats eller digitalt via länk. Läs mer om Aktuell bolags- och börsrätt 2022 här.

Önskar du mer information eller delta på eventet, vänligen kontakta:
Caroline Wiroth, PR och Kommunikationsansvarig
Telefon: +46 72 271 6009
E-post:
caroline.wiroth@nj.se

Om Norstedts Juridik
Norstedts Juridik är utgivare och leverantör av juridiska verktyg och tjänster med rötter 150 år tillbaka i tiden. Företaget är utgivare av Sveriges Rikes Lag, lagkommentarer i det Gula respektive Blå biblioteket, litteratur i den rödvita serien samt över 100 andra juridiska titlar årligen. Norstedts Juridiks digitala informationstjänst används av Sveriges största advokatbyråer, domstolar, myndigheter och kommuner.  Norstedts Juridik ägs av Karnov Group.

Karnov Group är en ledande leverantör av affärskritisk information inom juridik, skatt och revision, samt miljö och hälsoskydd i Danmark och Sverige. Genom varumärken som Karnov, Norstedts Juridik, Notisum, Legal Cross Border, Forlaget Andersen, Ante, LEXNordics, DIBkunnskap och Echoline, ger Karnov Group kunskap och insikter som gör det möjligt för mer än 80 000 användare att ta bättre beslut snabbare - varje dag. Med kontor i Köpenhamn, Stockholm, Oslo, Paris och Malmö har Karnov Group idag cirka 290 anställda. Nettoomsättningen under 2020 uppgick till 771 MSEK. Karnov-aktien är noterad på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap under kortnamnet ”KAR”. För mer information, besök https://www.karnovgroup.com/en/

Taggar: