ÄNDRING AV ANTALET AKTIER OCH RÖSTER I KARO BIO

STOCKHOLM den 31 januari 2013 - Karo Bio AB (publ) meddelade idag att det totala antalet aktier i bolaget per den 31 januari 2013 uppgår till 495 947 369 aktier, motsvarande lika många röster. Ökningen av antalet aktier och röster är föranledd av den nyemission av 108 883 397 aktier med företrädesrätt för bolagets aktieägare som offentliggjordes den 24 oktober 2012.

Per Bengtsson, VD, mobil 0734-474 128 eller via per.bengtsson@karobio.se
Henrik Palm, CFO, mobil 070-540 4014 eller via henrik.palm@karobio.se

Karo Bio är ett forsknings- och utvecklingsbolag med fokus på innovativa läkemedel för viktiga medicinska behov. Det världsledande kunnandet om nukleära receptorer som målprotein för läkemedel och de därtill knutna verkningsmekanismerna används för att ta fram nya effektivare och säkrare läkemedel. Projekten inriktas mot områdena neuropsykiatri, inflammatoriska tillstånd, autoimmuna sjukdomar och cancer. Företaget har ett antal strategiska avtal och samarbeten med internationella läkemedelsföretag. Karo Bio bedriver sin verksamhet i Huddinge, har 43 anställda och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm (Reuters: KARO.ST).

Informationen är sådan som Karo Bio är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 januari 2013, klockan 8:30.

Detta pressmeddelande finns även tillgängligt på www.karobio.se och www.newsroom.cision.com.