ÄNDRING AV ANTALET AKTIER OCH RÖSTER I KARO BIO AB (PUBL)

Stockholm den 31 januari 2011 - Karo Bio AB (publ) (Reuters: KARO.ST) meddelade idag med hänvisning till 4 kap. 9 § lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument att det totala antalet aktier i bolaget per den 31 januari 2011 uppgår till 387 063 972, motsvarande lika många röster. Ökningen av antalet aktier och röster är föranledd av emission av 232 238 383 aktier inom ramen för Karo Bios företrädesemission vilken offentliggjordes den 26 oktober 2010.

Fredrik Lindgren, verkställande direktör
Mobil: 0705-616 177

Erika Söderberg Johnson, finansdirektör
Mobil: 070-720 4820

Karo Bio är ett läkemedelsbolag som tar fram och utvecklar innovativa läkemedel för viktiga medicinska behov. Karo Bios vision är att bli ett läkemedelsbolag med uthållig lönsamhet, produkter på marknaden och en konkurrenskraftig projektportfölj.

Karo Bio driver ett antal utvecklingsprojekt inom indikationsområdena kardiovaskulära och metabola sjukdomar, neuropsykiatri, inflammatoriska tillstånd, cancer och kvinnohälsa. Ett fundament för verksamheten är det unika kunnandet om nukleära receptorer som målprotein för läkemedel och de därtill knutna verkningsmekanismerna. Viktiga processer och kompetenser i företaget är forskning, läkemedelsframtagning, preklinisk och klinisk utveckling samt medicinsk och regulatorisk expertis.

Karo Bio har kapacitet att ta utvalda substanser för nischindikationer genom hela utvecklingskedjan, medan substanser för breda patientgrupper kräver utvecklingssamarbeten eller utlicensiering i något skede av processen. Utöver ett antal egna utvecklingsprojekt i klinisk och preklinisk fas har Karo Bio tre strategiska samarbeten med internationella läkemedelsföretag.

Karo Bio, med huvudkontor i Huddinge, har 70 anställda och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm sedan 1998 (Reuters: KARO.ST).

Informationen är sådan som Karo Bio kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 31 januari 2011 kl.08:30.

Detta pressmeddelande finns även tillgängligt online på: www.karobio.se och www.newsroom.cision.com