Årsredovisning 2011

Stockholm den 22 maj 2012 – Karo Bio AB:s årsredovisning för 2011 finns från och med idag tillgänglig på bolagets hemsida, www.karobio.se

Den tryckta versionen av årsredovisningen distribueras till de aktieägare och andra som uttryckligen begärt att få denna. Den kan även beställas från Karo Bio på adressen Karo Bio AB, att: Eva Kruse, Novum, 141 57 Huddinge, via fax 08-774 8261, eller via
e-post till eva.kruse@karobio.se.

För ytterligare information kontakta:

Per Bengtsson, verkställande direktör
Telefon: 076/002 6020

Karo Bio är ett forsknings- och utvecklingsbolag som utvecklar innovativa läkemedel för viktiga medicinska behov. Fundamentet för verksamheten är det unika kunnandet om nukleära receptorer som målprotein för läkemedel och de därtill knutna verkningsmekanismerna samt erfarenhet och kunnande om preklinisk och klinisk läkemedelsutveckling.

Karo Bio bedriver preklinisk läkemedelsutveckling inom områdena neuropsykiatri, inflammatoriska tillstånd, autoimmuna sjukdomar, cancer och kvinnohälsa. Företaget har ett antal strategiska samarbeten med internationella läkemedelsföretag.

Karo Bio bedriver sin verksamhet i Huddinge, har cirka 55 anställda och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm (Reuters: KARO.ST).

Informationen är sådan som Karo Bio kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 22 maj 2012 kl.14:00.

Detta pressmeddelande finns även tillgängligt online på: www.karobio.se och www.newsroom.cision.com