FORTSATT årsstämma i Karo Bio AB (publ)

Report this content

STOCKHOLM den 2 maj 2011 – Årsstämman i Karo Bio AB (publ) den 27 april 2011 beslutade om ajournering före beslut om val av styrelse. Årsstämman beslutade att mötet ska återupptas onsdagen den 4 maj kl. 17:00. Den fortsatta stämman kommer att hållas i Klara Konferens lokaler på Vattugatan 6 i Stockholm.

Årsstämman fattade beslut om ajournering efter att valberedningens förslag till ny styrelse mötts av motförslag under stämman. För att möjliggöra fullständig presentation av de av Jan Lundberg, ombud för aktieägarna Anders Edlund och Johan Edlund, vid stämman föreslagna styrelseledamöterna beslutade stämman om ajournering och att mötet ska återupptas onsdagen den 4 maj kl. 17:00.

Rätt att delta i den fortsatta stämman har den som dels upptagits som aktieägare i den av Euroclear Sweden AB förda aktieboken avseende förhållandena den 19 april 2011, dels senast den 19 april 2011 kl. 16.00 till bolaget hade anmält sin avsikt att delta i årsstämman.

Aktieägare som avser låta sig företrädas av ombud ska vid stämman kunna uppvisa gällande skriftlig fullmakt i original. Juridiska personer ska även i övrigt kunna uppvisa behörighetshandlingar för företrädare.

Aktieägare som upptagits i aktieboken avseende förhållandena den 19 april 2011 men som inte anmält sin avsikt att delta i stämman samt andra som önskar delta, kan anmäla sig som gäster och kommer att kunna närvara vid stämman om stämman så beslutar. Anmälan kan göras per e-post till stamma@karobio.se eller via bolagets hemsida www.karobio.se/stamma.

Förslag till dagordning

Vid den fortsatta bolagsstämman föreslås följande ärenden behandlas.

1.    Öppnande

2.    Val av ordförande vid stämman

3.    Upprättande och godkännande av röstlängd

4.    Godkännande av dagordning

5.    Val av en eller två justeringsmän

6.    Prövning av om stämman blivit behörigen sammankallad

14.  Val av styrelseledamöter och suppleanter

15.  Val av styrelseordförande

16.  Val av revisor

17.  Beslut om principer för valberedning

18.  Beslut om riktlinjer för ersättning till ledande befattningshavare

19.  Bemyndigande för styrelsen att emittera aktier

20.  Avslutning

Fredrik Lindgren, verkställande direktör
Telefon: 070 561 61 77

Erika Söderberg Johnson, finansdirektör
Telefon: 070 720 48 20

Om Karo Bio

Karo Bio är ett läkemedelsbolag som tar fram och utvecklar innovativa läkemedel för viktiga medicinska behov. Karo Bios vision är att bli ett läkemedelsbolag med uthållig lönsamhet, produkter på marknaden och en konkurrenskraftig projektportfölj.

Karo Bio driver ett antal utvecklingsprojekt inom indikationsområdena kardiovaskulära och metabola sjukdomar, neuropsykiatri, inflammatoriska tillstånd, autoimmuna sjukdomar, cancer och kvinno­hälsa. Ett fundament för verksamheten är det unika kunnandet om nukleära receptorer som målprotein för läkemedel och de därtill knutna verkningsmekanismerna. Viktiga processer och kompetenser i företaget är forskning, läkemedelsframtagning, preklinisk och klinisk utveckling samt medicinsk och regulatorisk expertis.

Karo Bio har kapacitet att ta utvalda substanser för nischindikationer genom hela utvecklingskedjan, medan substanser för breda patientgrupper kräver utvecklings­samarbeten eller utlicensiering i något skede av processen. Utöver ett antal egna utvecklingsprojekt i klinisk och preklinisk fas har Karo Bio tre strategiska samarbeten med internationella läkemedelsföretag.

Karo Bio, med huvudkontor i Huddinge, har 70 anställda och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm sedan 1998 (Reuters: KARO.ST).

Informationen är sådan som Karo Bio kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 2 maj 2011 kl.15:30

Detta pressmeddelande finns även tillgängligt online på www.karobio.se och www.newsroom.cision.com

Taggar: