FREDRIK LINDGREN UTSEDD TILL NY VERKSTÄLLANDE DIREKTÖR I KARO BIO AB

STOCKHOLM, den 29 mars 2010. Karo Bio AB (publ) (Reuters: KARO.ST) meddelade idag att Karo Bios styrelse har utsett Fredrik Lindgren till ny verkställande direktör efter Per Olof Wallström som, i enlighet med pressmeddelande den 16 februari, kommer att lämna sin anställning i bolaget.

Fredrik Lindgren har innehaft befattningar inom corporate finance, konsumentläkemedel, medicinteknik och bioteknik på fem svenska bolag. Han har bland annat varit vice VD på Active Biotech AB 1995-1998 och VD på Biolin Scientific AB från 2005 till dags dato. Lindgren är jur.kand. från Lunds Universitet 1994. “Jag och övriga styrelseledamöter i Karo Bio hälsar Fredrik Lindgren varmt välkommen till bolaget”, säger Leon Rosenberg, styrelseordförande i Karo Bio. ”Hans visionära förmåga, erfarenheter och energi bedöms komma väl till pass för att leda Karo Bio i bolagets många möjligheter och utmaningar. ”Jag ser med stor entusiasm fram emot att arbeta för Karo Bio” säger Fredrik Lindgren. Fredrik Lindgren tillträder som verkställande direktör för Karo Bio den 23 april 2010.