KARO BIO RIKTAR KONTANTERBJUDANDE TILL MEDCORES AKTIEÄGARE

STOCKHOLM, 25 februari 2016 – Karo Bio AB (publ) riktar ett kontanterbjudande till aktieägarna i MedCore AB (publ).

Den 28 oktober 2015 offentliggjorde Karo Bio att bolaget förvärvat 90,85 procent av aktierna i MedCore AB genom en riktad emission av 381 634 aktier i Karo Bio. Det erlagda priset motsvarar 0,38 kronor per aktie i MedCore. I samband med detta meddelade Karo Bio att ett kontanterbjudande motsvarande apporterbjudandet skulle erbjudas resterande aktieägare att förvärva kvarvarande utestående aktier i MedCore för 0,38 kronor per aktie.

Karo Bio lämnar härmed ett offentligt uppköpserbjudande till övriga aktieägare i MedCore om att förvärva samtliga återstående aktier utgivna av MedCore (”Erbjudandet”).

Karo Bio har låtit upprätta en erbjudandehandling med anledning av erbjudandet som hålls tillgänglig på:

Karo Bio - www.karobio.se

MedCore - www.medcore.se

Aqurat Fondkommission – www.aqurat.se

Alternativa aktiemarknaden - www.alternativa.se

Tidplan
Acceptperioden för Erbjudandet löper från och med den 29 februari 2016 till och med den 18 mars 2016. Likviddag beräknas infalla den 23 mars 2016

Direktregistrerade innehav
Aktieägare i MedCore vars aktier är direktregistrerade hos Euroclear Sweden AB ("Euroclear") erhåller en förtryckt anmälningssedel samt erbjudandehandling. Anmälningssedeln måste vara Aqurat Fondkommission tillhanda senast klockan 17.00 den 18 mars 2016.

Förvaltarregistrerade innehav
Aktieägare i MedCore vars aktier är förvaltarregistrerade, det vill säga depå hos en bank eller annan förvaltare, erhåller ett informationsbrev, men inte erbjudandehandlingen eller förtryckt anmälningssedel. Anmälan ska ske i enlighet med instruktioner från respektive förvaltare.

Tvångsinlösen och avnotering
Mot bakgrund av att Karo Bio äger mer än 90 procent av aktierna i MedCore så avser Karo Bio att inleda tvångsinlösen av resterande aktier i MedCore direkt efter acceptperiodens slut. I samband med detta avser Karo Bio att verka för att aktierna i MedCore avnoteras från Alternativa aktiemarknaden, u.n.ä.t. Pepins Group AB (publ).

De aktieägare som inte svarar på Erbjudandet innan acceptperiodens slut den 18 mars 2016 kommer således att bli föremål för en tvångsinlösenprocess och kommer därmed att erhålla likvid för tvångsinlöst aktie efter tvångsinlösenprocessens slut. I normala fall tar processen 12 till 24 månader, men kan ta längre tid. Det är därför viktigt att aktieägare svarar på erbjudandet.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:

Henrik Palm, CFO, mobil 070-540 40 14 eller e-mail henrik.palm@karobio.se

OM KARO BIO
Karo Bio är ett Health Care-företag som utvecklar och marknadsför produkter till apotek, dagligvaruhandeln och direkt till sjukvården. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm.

Karo Bio AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 25 februari 2016 klockan 08:30.

Detta pressmeddelande finns även tillgängligt på www.karobio.se och www.newsroom.cision.com