KARO BIOS ÅRSREDOVISNING TILLGÄNGLIG

Report this content

Stockholm den 25 mars 2011 – Karo Bio AB:s årsredovisning för 2010 finns från och med idag tillgänglig på bolagets hemsida, www.karobio.se.

Den tryckta versionen av årsredovisningen distribueras till de aktieägare och andra som uttryckligen begärt att få denna. Den kan även beställas från Karo Bio på adressen Karo Bio AB, att: Eva Kruse, Novum, 141 57 Huddinge, via fax 08-774 52 80, eller via e-post till investor@karobio.se.

Fredrik Lindgren, verkställande direktör
Telefon: 070 561 61 77

Erika Söderberg Johnson, finansdirektör
Telefon: 08 608 60 52

Om Karo Bio

Karo Bio är ett läkemedelsbolag som tar fram och utvecklar innovativa läkemedel för viktiga medicinska behov. Karo Bios vision är att bli ett läkemedelsbolag med uthållig lönsamhet, produkter på marknaden och en konkurrenskraftig projektportfölj.

Karo Bio driver ett antal utvecklingsprojekt inom indikationsområdena kardiovaskulära och metabola sjukdomar, neuropsykiatri, inflammatoriska tillstånd, autoimmuna sjukdomar, cancer och kvinno­hälsa. Ett fundament för verksamheten är det unika kunnandet om nukleära receptorer som målprotein för läkemedel och de därtill knutna verkningsmekanismerna. Viktiga processer och kompetenser i företaget är forskning, läkemedelsframtagning, preklinisk och klinisk utveckling samt medicinsk och regulatorisk expertis.

Karo Bio har kapacitet att ta utvalda substanser för nischindikationer genom hela utvecklingskedjan, medan substanser för breda patientgrupper kräver utvecklings­samarbeten eller utlicensiering i något skede av processen. Utöver ett antal egna utvecklingsprojekt i klinisk och preklinisk fas har Karo Bio tre strategiska samarbeten med internationella läkemedelsföretag.

Karo Bio, med huvudkontor i Huddinge, har 70 anställda och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm sedan 1998 (Reuters: KARO.ST).

Informationen är sådan som Karo Bio kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 25 mars 2011 kl.14:00.

Detta pressmeddelande finns även tillgängligt online på: www.karobio.se och www.newsroom.cision.com

Taggar: