• Karo Pharma/

KARO PHARMA AB (f.d. KARO BIO) HAR 99,4 PROCENT AV AKTIER OCH RÖSTER I MEDCORE OCH BEGÄR NU TVÅNGSINLÖSEN AV RESTERANDE AKTIER

STOCKHOLM, 22 mars 2016 – Karo Pharma AB  har fått accept motsvarande 99,2 procent av rösterna i MedCore AB (publ) och begär inlösen av resterande aktier.

Karo Pharma innehar efter acceptperiodens utgång 47 054 878 aktier i MedCore, dvs. en accept motsvarande 99,4 procent av aktierna i MedCore. Med stöd av att Karo Pharma äger mer än 90 procent av aktierna i MedCore så kommer Karo Pharma nu att inleda inlösen av resterande aktier i MedCore, så kallad tvångsinlösen.

Mot bakgrund av ovanstående har styrelsen för MedCore fattat beslut om att ansöka om avnotering av bolagets aktier, vilka är noterade vid Alternativa aktiemarknaden, u.n.ä.t. Pepins Group AB (publ). MedCore har erhållit bekräftelse från Alternativa aktiemarknaden att sista dag för handel kommer att vara i samband med handelssejouren som avslutas den 21 mars 2016.

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:
Henrik Palm, CFO, mobil 070-540 40 14 eller e-mail henrik.palm@karopharma.se

OM KARO PHARMA
Karo Pharma är ett Health Care-företag som utvecklar och marknadsför produkter till apotek, dagligvaruhandeln och direkt till sjukvården. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm.

Karo Pharma AB offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 22 mars 2016 klockan 17:00.

Detta pressmeddelande finns även tillgängligt på www.karobio.se och www.news-room.cision.com