Magnus Nylén lämnar Karo Pharma, Matt Roberts utsedd till ny CCO

Karo Pharma Aktiebolag (“Karo”) har utsett Matt Roberts till Karos nya Chief Commercial Officer (CCO). Han ersätter Magnus Nylén som har beslutat sig för att lämna Karo för nya utmaningar utanför bolaget. Matt tillträder sin nya tjänst den 1 september 2021.

”Jag vill tacka Magnus för hans värdefulla insatser på Karo. Magnus har bidragit till att ta Karo dit vi är idag. Han har drivit vår internationella expansion och har byggt upp ett engagerat och starkt kommersiellt team. Vi hade inte varit där vi är om det inte vore för Magnus och hans driv samt passion för att bygga företag och starka organisationer.”, säger Christoffer Lorenzen.

”Jag är glad att välkomna Matt som vår nya CCO. Matt har med sig en stark och relevant erfarenhet från ledande, internationella konsumenthälsoföretag och han har de egenskaper vi behöver när Karo expanderar och växer i storlek och omfattning.”, fortsätter Christoffer.

Matt Roberts, född 1974, kommer närmast från Johnson & Johnson där han innehaft rollen som Head of Commercial för norra Europa. Han började på Johnson & Johnson redan 2005 och har sedan dess tjänstgjort i olika globala, regionala och lokala roller inom det kommersiella området. Hans erfarenhet sträcker sig från att leda strategiska funktioner som Global Shopper och Consumer till roller som Account Director för Walgreens Boots Alliance. Innan Johnson & Johnson arbetade Matt i olika roller inom Planning och Brand Management på Procter & Gamble från 1996 till 2005. Matt, som är brittisk medborgare, har en kandidatexamen från Cardiff University samt högre studier vid Said Business School, London Business School och Rutgers Business School.

”Jag ser fram emot att börja på Karo och att arbeta med det mycket engagerade Karo-teamet och våra kommersiella partners för att fortsätta företagets starka utveckling. Jag ser fram emot att skapa kontakt och samarbeta med kollegor och affärspartners på Karos direkta och indirekta marknader och ytterligare förfina den kommersiella plattformen och hur vi arbetar för att driva organisk tillväxt.”, säger Matt Roberts.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Christoffer Lorenzen, CEO, +46 735 017 620, christoffer.lorenzen@karopharma.com

Om Karo Pharma

Karo Pharma erbjuder “Smart choices for everyday healthcare”. Vi äger och kommersialiserar tillförlitliga originalvarumärken inom receptbelagda läkemedel och receptfria konsumentprodukter. Våra produkter är tillgängliga i mer än 60 länder med kärnverksamhet i Europa och Norden. Karo Pharma har sitt huvudkontor i Stockholm och är noterat på Nasdaq Stockholm, Mid Cap.

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 augusti 2021, klockan 08:00.