NYEMISSIONEN I KARO BIO ÄR GENOMFÖRD

STOCKHOLM den 18 december 2012 – Karo Bio (publ). Nyemissionen i Karo Bio, med sista teckningsdag den 12 december, är nu genomförd. I emissionen emitteras totalt 108 883 397 aktier, vilket innebär att Karo Bio tillförs 32,6 mkr före emissionskostnader.

I nyemissionen tecknades 82 085 759 aktier, motsvarande ca 24,6 mkr med stöd av teckningsrätter och 26 797 638 aktier, motsvarande ca 8,0 mkr, utan stöd av teckningsrätter. Av de aktier som tecknas utan stöd av teckningsrätter ingår 16 666 667 aktier som tecknats av styrelsemedlemmen Per-Anders Johansson samt 3 333 333 aktier som tecknats av styrelseordförande Göran Wessman inom ramen för utställda emissionsgarantier.

”Kapitaltillskottet från nyemissionen ger oss möjlighet att fortsätta utvecklingen av Karo Bio där vårt mål är att bygga ett bolag med betydande värden” säger Göran Wessman, Karo Bios styrelseordförande.

När emissionen har registrerats hos Bolagsverket kommer det totala antalet aktier i Karo Bio att uppgå till 495 947 369 aktier och aktiekapitalet till 9 884 231 kronor. Handeln i betalda tecknade aktier (BTA) pågår på NASDAQ OMX Stockholm fram till dess att Bolagsverket har registrerat emissionen, vilket beräknas ske i början av januari 2013.

Per Bengtsson, VD, mobil 0734-474 128 eller via per.bengtsson@karobio.se
Henrik Palm, CFO, mobil 070/540 40 14 eller e-mail henrik.palm@karobio.se

Karo Bio är ett forsknings- och utvecklingsbolag med fokus på innovativa läkemedel för viktiga medicinska behov. Det världsledande kunnandet om nukleära receptorer som målprotein för läkemedel och de därtill knutna verkningsmekanismerna används för att ta fram nya effektivare och säkrare läkemedel. Projekten inriktas mot områdena neuropsykiatri, inflammatoriska tillstånd, autoimmuna sjukdomar och cancer. Företaget har ett antal strategiska avtal och samarbeten med internationella läkemedelsföretag. Karo Bio bedriver sin verksamhet i Huddinge, har 44 anställda och är noterat på NASDAQ OMX Stockholm (Reuters: KARO.ST).

Informationen är sådan som Karo Bio är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 18 december 2012, klockan 15:30.

Detta pressmeddelande finns även tillgängligt på www.karobio.se och www.newsroom.cision.com