Karolinska Development – Delårsrapport januari - september, inbjudan till telefonkonferens torsdagen den 22 november

STOCKHOLM den 19 november 2012. Karolinska Development kommer att offentliggöra delårsrapporten för januari - september 2012 torsdagen den 22 november klockan 08.30. Bolaget kommer även att hålla en telefonkonferens samma dag klockan 14.00.

Vänligen ring in på följande telefonnummer några minuter före telefonkonferensens start:
+46 (0) 8 566 36 332 (från Storbritannien: +44 (0) 207 750 99 50 eller från USA: +1 8 666 765 870).

Presentatör: Torbjörn Bjerke, VD.

Tel: +46 (0) 73 093 60 80, e-mail: benjamin.nordin@karolinskadevelopment.com

Karolinska Developments mål är att skapa värde för såväl investerare som patienter och forskare genom att utveckla innovationer från världsledande forskning till produkter som kan säljas eller utlicensieras med hög avkastning. Affärsmodellen är att SELEKTERA de kommersiellt mest attraktiva medicinska innovationerna, UTVECKLA innovationer till det stadium där den största avkastningen på investeringen kan uppnås samt KOMMERSIALISERA innovationer genom försäljning av företag eller utlicensiering av produkter. Ett exklusivt “deal flow”-avtal med Karolinska Institutet Innovations AB, i kombination med andra samarbetsavtal med ledande nordiska universitet, ger ett kontinuerligt flöde av innovationer. Portföljen består idag av 35 projekt, varav 15 projekt är i klinisk utveckling. För mer information: www.karolinskadevelopment.com.