Karolinska Developments Årsredovisning för 2011 publiceras

STOCKHOLM den 20 april 2012. Karolinska Developments årsredovisning för 2011 har offentliggjorts och finns tillgänglig på www.karolinskadevelopment.com.

Den engelska översättningen av årsredovisningen kommer att göras tillgänglig på Karolinska Developments hemsida under maj månad.

Tel: 073 093 60 80, e-mail: benjamin.nordin@karolinskadevelopment.com

Karolinska Developments mål är att skapa värde för såväl investerare som patienter och forskare genom att utveckla innovationer från världsledande forskning till produkter som kan säljas eller utlicensieras med hög avkastning. Affärsmodellen är att SELEKTERA de kommersiellt mest attraktiva medicinska innovationerna, UTVECKLA innovationer till det stadium där den största avkastningen på investeringen kan uppnås samt KOMMERSIALISERA innovationer genom försäljning av företag eller utlicensiering av produkter. Ett exklusivt “deal flow”-avtal med Karolinska Institutet Innovations AB, i kombination med andra samarbetsavtal med ledande nordiska universitet, ger ett kontinuerligt flöde av innovationer. Portföljen består idag av 36 projekt, varav 14 projekt är i klinisk utveckling. För mer information: www.karolinskadevelopment.com.

Taggar: