Kommuniké från extra bolagsstämma i Karolinska Development AB (publ) den 21 december 2010

STOCKHOLM - 21 december, 2010 - Kommuniké från extra bolagsstämma i Karolinska Development AB (publ).

Den extra bolagsstämman har valt Michael Rosenlew till ny styrelseledamot. Information om Michael Rosenlew finns tillgänglig på bolagets hemsida: www.karolinskadevelopment.com.

Den extra bolagsstämman bemyndigade även styrelsen att längst intill årsstämman 2011, vid ett eller flera tillfällen och med eller utan avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, fatta beslut om nyemission av A- och/eller B-aktier, dock med förbehållet att totalt antal aktier i bolaget ej ökar med fler än 24 000 000 aktier.

Detta bemyndigande ersätter bemyndigandet från årsstämman 2010 avseende nyemission av högst 8 000 000 A- och/eller B-aktier.

Ersättning till styrelsens ledamöter utgår i enlighet med beslut på årsstämman

Hans Wigzell, styrelseordförande, Karolinska Development
Tel: 0705 76 05 39, e-post: hans.wigzell@ki.se

Conny Bogentoft, vd, Karolinska Development