Japanskt julbord tillbaka på Kasai efter förra årets succé

Report this content

Den 28 november återvänder Kasais två populära julbordskoncept till restaurangen. I Winter Wonderland står asiatiska smaker med kulinarisk och innovativ höjd i fokus i en vacker vintermiljö, och en trappa ner hålls även en unik julbordsshow med fartfylld underhållning och japansk niorättersmeny.

Förra året lanserade den japanska high-end restaraurangen Kasai i Stockholm ett nytt slags julbord i restaurangens japanska trädgård och en julshow i middagsklubben Ochaya. Efter succén är de exklusiva koncepten nu tillbaka.

I slutet av november förvandlas den japanska trädgården åter till en vinteroas med smaker från öst. På julbordet finns rätter från hela Asien, med allt från kockens val av sushi till dumplings, bibimbap och grillat från Robatayakigrillen. I Ochaya hålls julshowen där gästerna bjuds på underhållning av en spektakulär föreställning med inslag av saxofon, dans och sång samt serveras en niorättersmeny som består av japanska specialiteter.

Med rötterna i Japan och erfarenhet från världen erbjuder vi på Kasai mat i upplevelseintensiva format. Vi vill alltid leverera unika upplevelser i världsklass och det känns kul att julkonceptet blivit så uppskattat. Den som besöker Winter Wonderland eller Ochaya kan räkna med magi, överraskningar och bra mat - alla ingredienser som ingår i en jul på Kasai, säger Paulo Fagundez, grundare och vd på Kasai.

Julbordet Winter Wonderland finns att boka både för lunch och middag här.

Julshowen i Ochaya pågår kvällstid och passar för kompisgäng eller företag. Boka här.

Om Winter Wonderland

• Julbordsbuffé med asiatiska smaker
  • Finns att boka mellan 28 november och 21 december
  • Pris: 495 kr/ person för lunch och 945 kr/ person för middag

Om Ochaya

• Japansk niorättersmeny och julshow
  • Finns att boka mellan 28 november och 21 december
  • Pris: 945 kr/ person

För mer information, kontakta:

Paulo Fagundez, vd Kasai

Epost: paulo@kasai.se

Telefonnummer: 072-311 17 08

Om Kasai
Kasai är en modern japansk restaurang som serverar kreativa japanska fusionrätter och välgjorda cocktails i en exklusiv miljö med livlig atmosfär. Den första restaurangen öppnade i Stockholm hösten 2016 och sedan dess har verksamheten vuxit med ytterligare två restauranger, Mini Kasai i Stockholm och Kasai in the sky i Malmö.

Taggar: